Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

81
Ik zie het nut van die sleeve nog steeds niet.Frans heeft me dacht ik ooit verteld dat hij een aandeel heeft in de temperatuurstabiliteit?
Maar toch lees ik over veel gedoe er mee.
Je kunt een sleeve vervangen in geval van beschadiging maar ik heb nog nooit een beschadigde cilinder wand gehad .En een cilinderwand kun je laten kotteren en dan is die ook weer als nieuw.
Dus ik vraag me af of de nadelen niet groter dan de voordelen zijn.
In het geval van restauratie zou ik alle sleeves,teflon en rubber ringen vervangen.Ik zou het naald lager in de vork vervangen.Kost niks.En de kogellagers in de kop .
En natuurlijk de portaringen.
Dan heb je alle groepen als nieuw.Een KvdW verdient dat.
Laatst gewijzigd door cremalover op di 28 nov 2023, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.

82
Ik kan me voorstellen dat dit iets is dat voor een horeca machine wel degelijk van belang is. Door het uitdrukken van de sleeve is een enkele groep tijdelijk buiten bedrijf, misschien hoeft de machine niet eens uit. Kotteren moet in een werkplaats waardoor de groep er af moet (denk ik) en de hele machine er langer uit ligt.

Ook: vervangen van sleeve is in principe oneindig tot de reserve onderdelen op zijn, kotteren kan niet oneindig, toch?
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

83
ErikvW schreef: di 28 nov 2023, 08:55 Ik kan me voorstellen dat dit iets is dat voor een horeca machine wel degelijk van belang is. Door het uitdrukken van de sleeve is een enkele groep tijdelijk buiten bedrijf, misschien hoeft de machine niet eens uit. Kotteren moet in een werkplaats waardoor de groep er af moet (denk ik) en de hele machine er langer uit ligt.

Ook: vervangen van sleeve is in principe oneindig tot de reserve onderdelen op zijn, kotteren kan niet oneindig, toch?
Normalerwijze slijt die cilinderwand niet noemenswaardig.Gevet rubber op messing/ chroom.

84
cremalover schreef:Ik zie het nut van die sleeve nog steeds niet.Frans heeft me dacht ik ooit verteld dat hij een aandeel heeft in de temperatuurstabiliteit?
Maar toch lees ik over veel gedoe er mee.
Je kunt een sleeve vervangen in geval van beschadiging maar ik heb nog nooit een beschadigde cilinder wand gehad .En een cilinderwand kun je laten kotteren en dan is die ook weer als nieuw.
Dus ik vraag me af of de nadelen niet groter dan de voordelen zijn.
In het geval van restauratie zou ik alle sleeves,teflon en rubber ringen vervangen.Ik zou het naald lager in de vork vervangen.Kost niks.En de kogellagers in de kop .
En natuurlijk de portaringen.
Dan heb je alle groepen als nieuw.Een KvdW verdient dat.
Hey. Hey is geen Harley.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

87
cremalover schreef:
omeCo schreef: di 28 nov 2023, 13:27 Mooi al deze berichten met waardevolle informatie. Dank en stop er niet mee.
IMG_0423~3.JPG
Asje eruit tikken en naaldlager vervangen.En kogellagers.
Heb je dit speciaal voor deze gelegenheid uit elkaar gehaald? Zo ja: tof!!

Ik denk dat we ons eerst even beperken tot nieuwe sleeves, seals, teflon ringen, groeperingen en doucheschermen. Das al ruim €500 aan spulletjes. Vind ik het zeker waard maar ik ben niet degene met de portemonnee.

90
omeCo schreef: di 28 nov 2023, 17:21
cremalover schreef:
omeCo schreef: di 28 nov 2023, 13:27 Mooi al deze berichten met waardevolle informatie. Dank en stop er niet mee.
IMG_0423~3.JPG
Asje eruit tikken en naaldlager vervangen.En kogellagers.
Heb je dit speciaal voor deze gelegenheid uit elkaar gehaald? Zo ja: tof!!

Ik denk dat we ons eerst even beperken tot nieuwe sleeves, seals, teflon ringen, groeperingen en doucheschermen. Das al ruim €500 aan spulletjes. Vind ik het zeker waard maar ik ben niet degene met de portemonnee.
Nee.Had paar jaar geleden een probleem met de groep .Heb toen tevens de drie lagers ff vervangen