Re: Bike voor Parkinson: 7 september 2024! (doneren kan dus nog)

11
Ik vind het altijd lastig om op dit soort initiatieven te reageren, omdat ik geen geld wil geven. Maar ik vind die gezamenlijke acties heel mooi en heel begrijpelijk dat er ook op dit forum aandacht voor gevraagd. Het is immers onderdeel van ons leven (of het kan het worden). En uit de reacties kan je ondersteuning halen. 1 + 1 = immers 3.
Top gedaan dus!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

12
Dirk Jan schreef:Ik vind het altijd lastig om op dit soort initiatieven te reageren, omdat ik geen geld wil geven. Maar ik vind die gezamenlijke acties heel mooi en heel begrijpelijk dat er ook op dit forum aandacht voor gevraagd. Het is immers onderdeel van ons leven (of het kan het worden). En uit de reacties kan je ondersteuning halen. 1 + 1 = immers 3.
Top gedaan dus!
Dankjewel Dirk Jan! En geld is mooi maar aandacht voor het onderwerp is mij ook veel waard. Ik wil namelijk graag laten zien dat je ook mèt Parkinson een mooi leven kunt leiden en kunt blijven meedoen in de maatschappij.
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

14
Top, goed gedaan!
Ik vind het heel tof dat je laat zien dat je met Parkinson toch een mooi betekenisvol leven kan leiden.

Er zijn vele verschijningsvormen en varianten van Parkinson. Helaas ken ik de andere kant van de medaille maar al te goed... Mijn schoonzus heeft MSA (een vorm van Parkinsonisme) en dat gaat afschuwelijk snel achteruit, tot het onvermijdelijk einde zeer binnenkort.

Dat maakt het extra mooi dat jouw initiatief de positieve kant laat zien! Geld blijft altijd nodig, en aandacht ook.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

15
Leinad schreef:Top, goed gedaan!
Ik vind het heel tof dat je laat zien dat je met Parkinson toch een mooi betekenisvol leven kan leiden.

Er zijn vele verschijningsvormen en varianten van Parkinson. Helaas ken ik de andere kant van de medaille maar al te goed... Mijn schoonzus heeft MSA (een vorm van Parkinsonisme) en dat gaat afschuwelijk snel achteruit, tot het onvermijdelijk einde zeer binnenkort.

Dat maakt het extra mooi dat jouw initiatief de positieve kant laat zien! Geld blijft altijd nodig, en aandacht ook.
Dankjewel!! En wat verschrikkelijk voor je schoonzus. Wil je haar groeten namens mij en haar veel sterkte wensen?

16
https://youtu.be/BNwGaUXb-38

Heel goed en interessant informatief filmpje, de oorzaak van Parkinson wordt hier geduid. Mijn oude ziekte lymfeklierkanker wordt ook even genoemd maar daar zijn geen harde bewijzen voor dat dit komt door pesticiden van Bayer.

En ter info, Bayer ging in 1925 op in IG Farben, een Duits industrieconglomeraat dat samenwerkte met de nazi's. Dat bedrijf maakte gebruik van slavenarbeid tijdens de Tweede Wereldoorlog en had een belang in de maker van het gifgas Zyklon B dat in concentratiekampen werd gebruikt. Dus die weten wel hoe ze iets voorelkaar krijgen met chemische rotzooi.

De oprichters van Bayer zijn weer de gebroeders Bosch, ja die van de electronica en doe Robert Bosch was weer een grote financier van Hitler.

Nu zegt dit niet direct iets over het nu maar wel dat ondernemers die zeer innovatief succesvol zijn ook cash nodig hebben en desnoods over de rug van anderen. Dat zoiets als roundup (glyfosaat) dus weer voor 10 jaar is goedgekeurd door de EU aan de hand van een door Bayer geleverd onderzoek dat het niet schadelijk is geeft mijn inziens stof tot nadenken omdat er toch echt wel onafhankelijke bewijzen voor Parkinson zijn door pesticiden als glyfosaat...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

17
Als je er op let word je er triest van. Zie ook: https://scientias.nl/22-veelvoorkomende ... aatkanker/
Onlangs werden pesticiden in vogelvoer gevonden. Zelfs DDT wordt nog in tuinen aangetroffen. De hele kringloop is vergiftigd. Weilanden zonder bloemetjes en onkruid, water door een sluisje waar een vieze laag schuim op komt. In Frankrijk is Parkinson een erkende beroepsziekte bij (wijn)boeren. We weten niet wat we allemaal binnen krijgen. We eten zoveel mogelijk biologisch, maar dan nog.
Er is bijna geen ontkomen aan. Waar zijn we mee bezig. En toch gaat de vervuiling van de natuur maar door. Boeren en economie zijn belangrijker dan klimaat en gezondheid.
Zucht, moest het ff kwijt. Zoiets als Frup’s kutleven.

Enne, respect voor Ome Co!
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

18
Voorheen dacht ik altijd dat mensen steeds ouder zouden worden doordat ziektes steeds beter behandeld zouden kunnen worden maar ik kom daar wel een beetje van terug. Giftige stoffen duiken overal op en doen hun ziekmakende werk. Er valt niet aan te ontkomen, zo lijkt het. En er komen natuurlijk ook nog giftige stoffen bij waarvan we nu nog denken dat ze dat niet zijn. Zo vraag ik me wel eens af of al die dak-, spouw- en kruipruimte isolatie middelen wel zo veilig zijn. Dat we er over 10 of 20 jaar achter komen dat we in kankerverwekkende huizen wonen.

Het is een beetje doemdenken misschien. Het is dan ook een grauwe, grijze ochtend. Hoog tijd voor wat leuks. Koffie. Schijnt nog goed te zijn ook voor mensen met Parkinson! Dus er is nog hoop!