Re: Gaggia Spagna in tha house!

21
LS.,
Weer wat voortgang, laat de beelden spreken...haha. Manometer gerenoveerd, ledverlichting geinstalleerd en de dippertube met 1.5 cm verlengd (scheelt toch weer een halve liter water minder verwarmen). Ik wacht nog op wat kleine onderdelen en dan kunnen we richting de inbedrijfsstelling gaan.
Cheers, TY
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

23
manduca schreef:Prachtig dit soort mechanica. Vond de kwikthermostaat die mijn ouders vroeger in de woonkamer hadden ook al zo prachtig. Daar zat de kwik ampul op een opgerolde bimetaal. Daardoor kantelde de ampul bij temperatuurverandering, en zo schakelde hij de verwarming aan en uit.
Afbeelding
Die herken ik! Honeywell toch?
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

26
Mooi ding die thermostaat met kwik....:-)

LS.,
Ik heb weer wat vorderingen gemaakt. De vacuumbreaker heb ik helaas moeten vervangen door een eenvoudiger exemplaar. Ik vond nog een klein blindfiltertje en dat heb ik gebruikt als lekbakje. De machine is bijna klaar, maar de devil is in the details. De hendelgroep loopt nog niet lekker. Diegene die de groep geserviced heeft, heeft het niet helemaal begrepen. De stapel met pakkingen zit niet goed inelkaar. Gelukkig kon ik bij vriend Thijs Brooks espresso machines alle onderdelen op de kop tikken. Supervernuftig allemaal. Als ik zin/tijd heb, zal ik het hier nog eens mooi uitleggen....
Cheers, TY
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

27
turboyeast schreef:Mooi ding die thermostaat met kwik....:-)

LS.,
Ik heb weer wat vorderingen gemaakt. De vacuumbreaker heb ik helaas moeten vervangen door een eenvoudiger exemplaar. Ik vond nog een klein blindfiltertje en dat heb ik gebruikt als lekbakje. De machine is bijna klaar, maar de devil is in the details. De hendelgroep loopt nog niet lekker. Diegene die de groep geserviced heeft, heeft het niet helemaal begrepen. De stapel met pakkingen zit niet goed inelkaar. Gelukkig kon ik bij vriend Thijs Brooks espresso machines alle onderdelen op de kop tikken. Supervernuftig allemaal. Als ik zin/tijd heb, zal ik het hier nog eens mooi uitleggen....
Cheers, TY
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mooie plaatjes
Afbeelding
Afbeelding