Re: Waar heb jij de smerigste en lekkerste koffie gedronken

11
De slechtste bij een café restaurant ergens in Bussum, een aantal jaren geleden tussen kerst en oud en nieuw.
We hadden eerst kaartjes gehaald voor het Top 2000 café, dat kon toen nog gewoon.
Je kon je niet inschrijven ofzo, maar gewoon langs het café rijden en dan kaarten voor een paar uur later ophalen.
We gingen met 7 personen uit eten in het café restaurant.
Het eten was prima, Paulien Cornelissen was de enige andere gast.
Zij moest die avond optreden.

De koffie na het eten was vreselijk goor.
Slap, smerig en smaakte naar uitgewrongen dweil…… 🤢

De lekkerste, of eigenlijk meest verrassende, was in een heel goed vis restaurant in Kroatië.
De eigenaar vond dat we niet voldoende van onze vis hadden genoten.
De kop hadden we -natuurlijk- laten liggen.
Maar omdat het een roofvis was, zijn de wangen heelgoed ontwikkeld en erg mals.
Hij slachtte de vis verder voor ons en het was erg smakelijk. 😋
Na het eten bestelden we koffie en die werd in een pruttelend Mokapotje geserveerd.
Erg lekker.

Ik denk dat herinneringen de meest lekkere of minst lekkere koffie maken. 😃
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

12
Voor mij de slechtste was in de periode dat ik net begon met mijn eerste half automaat en verse bonen. En nee dan niet 1 van mijn eigen brouwsel maar een week later in een ziekenhuis.
De koffie vond ik daar nooit lekker maar dit keer besefte ik dat het naar nat karton en zeepsop smaakte.

De lekkerste was 2 jaar geleden bij een Brita stand in de Westergasfabriek in Amsterdam bij het Coffee Festival. We zaten daar op de eerste rij te wachten voor een Latte art contest. Argeloos bestelde ik voor mijn maat en mij een dubbele 'Colombia' espresso.
Wat we daar proefde praten we nog over. Van een fruitig maar sterk zuurtje in het begin, explodeerde de smaak naar kruidig en vloeide weg in een mooie chocolade afdronk.... perfect in balans

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Londinium Vectis _ Eureka Mignon XL

13
Rosanne schreef:
Joste schreef:Slechtste ooit dronk ik in Engeland, eind jaren zeventig van de vorige eeuw. Ik dacht eerst dat ze zich vergist hadden en dat het thee was.

De lekkerste zijn wat mij betreft bij herhaling toch wel de vele espresso's die ik in Italia dronk. Zowel in het noorden als het zuiden vind ik ze meestal heerlijk. Zo heb ik ze hier nog steeds niet gedronken.
Koop een zakje heerlijke passalacqua Vesuvio en je waant je in Italië
Afbeelding

Of mocht je een keer in de buurt zijn bij koffiewinkel Espresso Tiramisu in Harderwijk of Hilversum dan is dat zeker weten een aanrader, zij verkopen ook heerlijke Italiaanse blends
Afbeelding
Dank voor de tip Rosanne. De Passalacqua heb ik eerder al wel geprobeerd. Vrij veel Italiaanse blends heb ik wel geprobeerd. Maar er blijft nog altijd veel te ontdekken. En sommige nederlandse branders kunnen mij ook zeker wel bekoren.
Tiramisu in Hilversum zit ik dicht bij. Daar ga ik ook een keer ptoberen.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon