kapot

1
Zitweer aan de filterkoffie. :?
ERgens in de Andrea zit kortsluiting.Vanmorgen vloog hier de aardlek eruit.Zogauw ik de watertank in de machine zet is het bam.ff los gehad maar zie geen lekkage.Iemand enig idee?
Op electrisch gebied ben ik al gauw op een dood spoor. :(

Logisch lijkt me een doorgeslagen verwarmingselement.
Ga het doormeten zo gauw ik tijd heb.
Zal wel weer kostbaar zijn.Gek trouwens dat dit gebeurt net nadat ik ontkalkt heb. :roll:

Re: kapot

3
Gek trouwens dat dit gebeurt net nadat ik ontkalkt heb. :roll:
Hmm, met dat groene ontkalkte water dat er uit kwam.... Is het misschien toch iets te hard gegaan?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Als er geen water in de tank zit staat de machine op standby.Gaat gewoon goed.Als ik water vul slaan opeens de stoppen door als de vlotter omhoog komt.
Ok heb de element stekkers losgemaakt en dan gebeurt nog steeds hetzelfde.Het verwarmingselement is het dus niet.
Maar ik snap de kortsluiting niet. Kan het de sensor van het waterpeil zelf zijn?
Of misschien de solenoid die geactiveerd wordt als het boilernivo te laag is?
Volgens mij zit het in een van de twee.

Ik ben a-technisch als het op electriciteit aankomt. :x

Net nu ik de Andrea wilde verkopen.Ik wil terug naar een hendelmachine.Twee groeps Lusso.Ik mis de zachtheid van van mijn Ponte-espresso's.

6
Ha gelukkig! En ja, die hendelmachines hebben inderdaad iets speciaals. Maar waarom een 2-groeps voor thuis?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Spironski schreef:Ha gelukkig! En ja, die hendelmachines hebben inderdaad iets speciaals. Maar waarom een 2-groeps voor thuis?
Ik heb een jaar een Ponte Vecchio Export gehad.De smaak van die koffie was super.Heerlijk zachte volle espresso.
Alleen heeft zo'n ding een kleine zeef.Levert dus nooit een dubbele espresso.Met 2 groepen los ik dit op.
Verder heb ik gelezen dat de lusso's een grotere temperatuurstabiliteit hebben dan de Exports.

Tevens hou ik van eenvoudige apparatuur.Ik heb de Export een keer los gehad.Eenvoud pur sang. :lol:

8
Ze zijn niet groter dan de 1-groeps en nu ook nog eens in de aanbieding bij Pasmarose..., tja, daar zit wat in.

10
Heb net weer mijn eerste espresso in een week op.
Moest op onderdelen wachten.
Een verschrikking om aan zo'n apparaat te moeten werken.Alles nauw op mekaar,weinig ruimte voor mijn worstvingers.
Morgen een Ponte vecchio halen.Kijk wel wat ik met de Quick doe .