Re: gespot

4252
Meest interessante vind ik bij verkoop van dit soort high end apparatuur dat ondanks de perfectie deze tóch worden verkocht. Dat zou je niet verwachten toch? Kan allerlei redenen hebben natuurlijk maar zie toch wel vaak high end apparatuur in de verkoop.

Gave machine! Zou hem wel willen hebben ondanks dat het een ergieslurper is en prijzig in onderhoud van wat ik heb begrepen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4253

Hk87 schreef: Ik zie Linea minis voor meer gaan, bizar waarom er nu zelfs twee voor 3k aangeboden wordt.
Niet al te hoge prijs is nog zacht uitgedrukt voor een machine van 7-8k
Afbeelding
Zal dat komen omdat men geinfluenced is met de minis, en in mindere mate met de gs3? Gezien de shitload aan social media posts over de mini? Blijkbaar voor velen toch een soort summum?
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

4254
De Mini heeft naar mijn mening een betere form-factor. Ziet er mooier uit is gebouwd als een tank en de markt die een flowpaddle wil is toch klein denk ik.

Ik spreek voor mijzelf dat zulke dingen leuk zijn voor een tijdje maar je daarna t vergeet of geen zin meer in hebt.
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

4255
De "flow paddle" is een aan/uit knop. Heb je zo'n geweldige machine en dan zie je ze toch nog de boel verbouwen. Ik zeg, gewoon gebruiken zoals hij is. GS3 is volgens mij echt andere machine met flow control én verzadigde groep en natuurlijk ook het naam plaatje waar je extra voor betaald.

De "flow paddle" op de La Marzocco Linea Mini is een semi-automatische hendel waarmee je het zetproces van de koffie kunt starten en stoppen. Het is een fysieke, tactiele bediening die deel uitmaakt van de machine, maar de functionaliteit ervan kan beperkt zijn, afhankelijk van het model en de leeftijd van de machine.

Nieuwere modellen: 

De paddle heeft meer controle en is ontworpen om te reageren op de bewegingen van de gebruiker.

Oudere modellen (tot 2019): 

De paddle functioneerde oorspronkelijk alleen als een aan/uit-schakelaar, wat het de mogelijkheden beperkte.

Verbeterde functionaliteit: 

Voor oudere modellen zijn er kits verkrijgbaar om de functionaliteit van de paddle te verbeteren, vergelijkbaar met de mogelijkheden in de nieuwere modellen. 

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4256
OK bedoel dan de flow control ipv flow paddle. Maar die kan er nog op gebouwd worden (mocht je dat willen), de mini heeft ook gewoon een verzadigde zetgroep etc.

Ik persoonlijk zou teveel tijd kwijt zijn met een specifieke flow controle onder de knie te krijgen en vraag me dan ook af of je dat makkelijk kan herhalen. Zou dan eerder voor een Sanremo You gaan of iets dergelijks. En wat ik al zei die GS3 vind ik gewoon echt lelijk maar dat is persoonlijk.
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

4258
Het gaat me een beetje ver om de Mini een simpele machine te noemen, maar ik heb nog steeds veel plezier van de simpele bediening. Het is een ontzettend consistente machine in wat het moet doen; een fijne espresso bereiden of melk opschuimen. Flow control etc. zou mij op den duur tegen gaan staan, het plezier voor mij zit grotendeels in de eenvoud en het mooie design.

Wat betreft de paddle; ik weet dat het slechts een aan/uit schakelaar is, maar onderschat niet het mentale aspect van een fijne bediening. Het geeft een fijn gevoel om dat ding over te halen, iets wat ook met een touchscreen o.i.d. gekund had, maar dat geeft niet dezelfde bevrediging.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

4259
Bij flow control denkt men snel aan gekke decent stijl extractie profielen nabootsen.

Dat zou voor mij niet de reden zijn voor flow control.
Het is gewoon een fijn mechanisme voor als je er naast zit met de maalgraad om nog enigszins toch iets lekkers uit te krijgen dus inspelend op de doorloop.
Het bespaart je dus geld met een mogelijkheid tot voorkomen van een sinkshot. Vooral als je aan single dosing doet en vaak afwisselende bonen drinkt
You can't buy experience

4260
Hk87 schreef: wo 15 okt 2025, 11:04 Bij flow control denkt men snel aan gekke decent stijl extractie profielen nabootsen.

Dat zou voor mij niet de reden zijn voor flow control.
Het is gewoon een fijn mechanisme voor als je er naast zit met de maalgraad om nog enigszins toch iets lekkers uit te krijgen dus inspelend op de doorloop.
Het bespaart je dus geld met een mogelijkheid tot voorkomen van een sinkshot. Vooral als je aan single dosing doet en vaak afwisselende bonen drinkt
Dit is inderdaad wel een goede, nuchtere kijk op handmatige flow control. Hoewel je een sinkshot als gevolg van 'choking'/te fijne maling niet zo snel meer fixt.
Flow control paddle gebruiken om handmatig profielen te simuleren lijkt mij 'gedoe' en zorgt voor weinig consistentie tussen shots, en als je toch dat handmatige wil neem dan lekker een direct hevelmechanisme.
Hedone Honne × Weber Key MK2 × Pietro Probrewing × Superkop × NanoFoamer PRO ☕