Soooooooopl, impressive
️[/quote]
Zeker, maar ... werkt het?
De brander die ik samen met de originele installatie kocht, in Taiwan, is een infrarood brander. Nadat deze dienst weigerde, kocht ik een Italiaanse brander, een zogenaamde "wok brander", die is erg krachtig. Dit betekent dus, dat als je de gas opent, dan geeft ie een stoot...naar gelang de graad, die kan ook ...VERbranden. En laat nou net dat moduleren de zaak complexer maakt. Met mijn minder op ambitie gestoelde instelling, verkies ik eigenlijk de IR brander. Die kan geen sterke versnellingen aan, maar de hitte komt gestaag en, al bij al, doet dit ding waarvoor het gekozen werd door de garageproducent van de Huky. Een bijkomend argument is dat (ik vermoed) de IR brander vèèl minder propaan verbruikt.
Maar de koffie is goed. Ik kocht onlangs enkele kilo gebrande espresso mengeling van Sant-Eustacchio, beroemde bar in Rome. Ik acht dit is de standaard espresso in Italië, lekkere espresso (ik maak hem mèt melk, mèt suiker...cortado). Mijn echtgenote verkiest de koffie die ik zelf brand. Very different! Meer origine-karakter, intenser. Ik lust ook die Italiaanse, immens vèèl beter dan de Italiaanse patisserie...