Kinu en maalgraad Fliter

1
Hallo,

Wij gebruiken de Kinu 47 Clasic standaard maler sinds mei 2018. Eigenlijk altijd met tevreden heid. Nu sinds enige tijd loopt de filter koffie erg lang door. Regelmatig 10 minuten en meer.
Maalgraad is ingesteld op 3 rotaties en dan 7.
Wij gebruiken licht geroosterde boontjes Ethiopië en er is ongeveer 275 kg mee gemalen hen ik uitgerekend… 2730 dagen en dan 100 gr per dag.

Wie heeft raad…..
Laatst gewijzigd door psd op za 08 nov 2025, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Kinu en m aangraaf fliter

7
FrancisPavoni schreef:Welke schijven heb je? Ik ben sinds een tijdje overgestapt op de filterschijven van Kinu.
Een wereld van verschil.
Hiervoor werkte het goed bij hem dus andere schijven dan deze zijn niet het probleem wat hij heeft.
psd schreef:Ik heb al verschillende bone gebruikt het blijft het zelfde We hebben nu Friethead Ethiopië. Ik zou het echt niet weten.. Ik ga Kinu maar eens een mail sturen
Dan zou het nog de maalgraad instelling kunnen zijn die niet goed gaat. Heb je de maler en maalschijven schoongemaakt en geïnspecteerd op uiterlijke onvolkomenheden? Misschien een korreltje koffie of iets anders onder de kleine schijf? Ik noem maar wat. Uitelkaar halen en helemaal reinigen. Misschien dat de grote schijf ontwricht is?
Zo niet dan is de laatste optie een beschadigde maalset inderdaad.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!