Re: Etzmax

361
omeCoffee schreef:Je weet nu in ieder geval zeker dat 100 gram echt 100 gram is. Mits de gewichtjes het juiste gewicht hebben natuurlijk.

Geniet van je koffie
Afbeelding
Ja dat weet je nooit precies zeker, maar ik ga er maar wel van uit dat ik het weet en voor elkaar heb. Anders laait het gewichtheffen hier weer op en dat doe ik jullie niet aan
Afbeelding
.

Afbeelding

Re: Etzmax

362
omeCoffee schreef:
fransg schreef:
bobbee schreef: do 06 nov 2025, 09:44

Ga maar ergens anders romantisch zitten doen.
Afbeelding
Romantiek zit overal in, ook in weegarmen van malers.

Wat je vaak hoort is dat mensen aan de waterkraan antwoorden vinden voor urgente levensvragen. Dat gaat zo: je laat de kraan zachtjes stromen, niet druppelend maar net wat meer, wat men "murmelen" noemt. Dan concentreer je je op je levensvraag (zal ik mijn vrouw verlaten of mijzelf van kant maken, dergelijke praktische zaken waar iedereen weleens over denkt) en als je lang genoeg luistert naar het 'murmelen' dan ontwaar je er gemompel in en komen er enkele woorden doorheen en die moet je dan ter harte nemen.

Hetzelfde kan bij sommige malers als die zo open zijn in de maalkaken dat je het gekraak goed kan horen. Ook dat geluid kan voor een hooggevoelige luisteraar boodschappen dragen.

Misschien is dat eigenlijk niet romantisch maar gewoon 'old school' luisteren naar wijze raad komende van de natuurelementen zoals daar zijn wind, water en maler.
Dankjewel! Toch prachtig als je dat kunt.
Zo kijk ik graag naar wolken om te zien wie er in de buurt zijn. En wat ze doen:
Afbeelding
Afbeelding
Als je dit boeit, Martinus Nijhof heeft ooit een mooi romantisch gedicht geschreven "De Wolken".

Afbeelding

Etzmax

364
Mooi. Het tijdelijke der dingen. En hoe je als kind zo mooi in het nu kunt leven. Naarmate je ouder wordt, is er meer om op terug te kijken en ben je er meer bewust van wat er verderop wacht. In het nu zijn is dan steeds lastiger.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper