Oeh, politiek! Excuseer me alvast voor mijn temperamentvolle boodschap, maar soms kan ik me gewoon niet inhouden.ArjanB156 schreef: wo 31 dec 2025, 11:06 En: gemaakt in Europa. Voor mij belangrijk dat we ook hier een economie en samenleving blijven houden ipv volledige afhankelijkheid van een totalitair regime. Maar is een breder onderwerp dan puur de maler, of voor dit forum...
Eigenlijk zouden we dit soort onderwerpen hier niet snel moeten aansnijden. Het brengt haast altijd verdeeldheid, haat en nijd met zich mee.
Het autoritaire beleid van Xi staat voor mij ergens onderaan de lijst van dingen waar we ons nu druk over zouden moeten maken. Intussen houdt Uncle Sam op allerlei manieren een groot deel van de wereld in een gijzeling. Een handvol elitaire Amerikanen verdient duizelingwekkende bedragen aan oorlogen door de verkoop van wapens. En als een regering niet bevalt, volgt al snel een ‘regime change’. Waar wij in Europa gedwongen aan mee moeten werken. We sturen opnieuw jonge mensen de dood in aan het front allemaal om krampachtig de Amerikaanse hegemonie overeind te houden.
En wij, zelfs als trouwste bondgenoten, worden onder druk gezet met economische maatregelen zodra we niet volledig meegaan in het Amerikaanse imperialisme. Vandaar mijn mening, koop lekker wat vaker iets uit China.
Ik kan zo nog wel even doorgaan en heb mij heel erg ingehouden, maar laten we het hier vooral niet verder over uitdiepen voordat de discussie uit de hand loopt.

️