Hoop dat jullie me kunnen helpen met een paar vragen over de Rocket Cellini:
De stoomkraan piept nogal als je 'm open- en dichtdraait, het geluid van piepend metaal. Is hier een speciaal vet voor? Of laat je dit beter gewoon droog?
Het ventiel van de waterbak lekt als je 'm uit de machine haalt. Het klepje wordt bij inzetten open gedrukt door een pinnetje in de machine, en blijft scheef zitten als je de bak uit de machine trekt. Bij vullen moet ik het klepje ook elke keer recht duwen met m'n pink.
Misschien een ontwerpprobleempje? Ik heb het open gemaakt, maar de veer en rubberring lijken me op zich in orde, het is alleen dat dat klepje scheef geduwd wordt.
Ik kan natuurlijk met een kan bijvullen, maar misschien weet iemand een oplossing om het ventiel beter te laten werken?
De pomp slaat zo om de 5-10 minuten even aan: is dat normaal, of betekent dat dat er ergens een afdichting een beetje lekt. Ik kon zo direct niet iets zien druippelen uit de pijpjes of onder de kop.
Re: Rocket Espresso: piepende stoomkraan, lekkend ventiel waterbak, en pomp slaat regelmatig aan.
2Voor invetten is Molykote DOW111 het juiste vet voor espressomachines want dat is voedselveilig.
Voor de volledigheid om een goed antwoord te kunnen geven. Hoe oud is de machine? Wat voor water gebruik je? Wat voor onderhoud heeft de machine in die tijd gehad?
Als de pomp vaak aanslaat zoals bij jou is dat nagenoeg altijd een teken van een lekkend vacuüm ventiel en dan zie je ook verder geen water. Vaak een teken van verkalking en dan is de vraag hoe ver en hoe erg dat is in de hele machine.
Voor de volledigheid om een goed antwoord te kunnen geven. Hoe oud is de machine? Wat voor water gebruik je? Wat voor onderhoud heeft de machine in die tijd gehad?
Als de pomp vaak aanslaat zoals bij jou is dat nagenoeg altijd een teken van een lekkend vacuüm ventiel en dan zie je ook verder geen water. Vaak een teken van verkalking en dan is de vraag hoe ver en hoe erg dat is in de hele machine.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer