Re: Wat drink je nu?

5652
Momenteel even wat (voor ons) nieuwe koffies aan het proberen (teerbeminde is van de cappuccino’s en latte macchiato’s, haver versie ivm lactose ellende).
We hebben in de machine standaard de Crema bonen van de Hema (ja sorry mensen, maar voor theedrinkende teerbeminde niet al te heftig)
Die Crema bonen en een espresso maken is drama. Getriggerd door een insta rating filmpje van een Italiaanse chef die verschillende merken onder de loep nam.
Daar zat onder andere Caffe Vergnano bij, daarvan een zak Antica Bottica een van 250gr gemalen koffie besteld, samen met een pot Illy Classico, een pot Intenso, en ook nog de 2 pakjes Davidoff Espresso 57 gemalen koffie in het winkelmandje gemikt. Teerbeminde verklaarde me voor gek (maar dat doet ze wel vaker)
Eerste test door teerbeminde, Caffe Vergnano. Vond ze erg lekker, beetje chocolade, prima voor een cappuccino. Ik vond hem ook erg goed.
De Illy Intenso werd als iets bitter ervaren.
Nog te gaan is de Illy Classico en de Davidoff. Die laatste heb ik een beetje op de gok gekocht, zag er wel goeie reviews van, we gaan het zien.

Maar de voorlopig winnaar bij ons, Caffe Vergnano Antica Bottica.
Jura E8
Maalgraad 4
Watertemp. Middel