De laatste 2 jaar heb ik een Sage touch impress in gebruik en die heeft toch wat beperkingen, bijvoorbeeld je kan alleen maar 10 gram gebruiken, en opschuimen van melk gaat ook niet echt ideaal. Sommige bonen zijn door deze machine (neem als voorbeeld Ethiopie 100 % Arabica) die laat zich door deze machine nauwelijks malen, dus weer de Mahlkonig vario 30 ernaast gezet.
Met een 58 mm kan je ook spelen met de hoeveelheid koffie. De Quickmill heeft een goede reputatie en gaat niet zo snel kapot. wij drinken hier 1 persoon Americano dus zwart, en de andere 3 personen Cappuccino. Dan kom ik zelf uit bij de 3004 Cassiopea vanwege de dubbele warmtewisselaar. Of de 3035 profilio, die heeft PID maar voor cappucino moet deze dan toch weer steeds aanpassen. Volgens mij bestaat er geen Cassiopea met (2) pid's
Iemand een suggestie voor welke Quickmill ik moet kiezen?
Re: Welke Quickmill?
2Waarom zou je voor een cappuccino twee PIDs moeten hebben? Mijn 3000 had ik geupgrade met een PID (en mijn huidige Domobar ook), maar die heeft enkel invloed op de koffie. Voor de stoom gebruikt de Quickmill een aparte stoomthermostaat en die wordt, bij mij tenminste, niet door de PID beïnvloed. Zelf zette ik altijd eerst de espresso's en schuimde daarna de melk op. Tegelijkertijd kan een voordeel zijn van de 3004, vanwege het dubbele thermoblock, maar de stoomsnelheid van de Quickmill is niet heel hoog en ik vraag me altijd af of tegelijkertijd stomen en zetten wel te doen is. Ik denk (maar heb het niet zelf ervaren) dat je nog aan het opschuimen bent wanneer de espresso al klaar is en dan moet je echt op twee dingen tegelijk letten. Bij een HX of DB machine is dat een ander verhaal, aangezien die veel meer stoomkracht hebben.