Maalgraad Jura ena 9

1
Hallo,

Vorige week zaterdag de Jura ena 9 in huis gehaald. De maalgraad staat standaart op twee puntjes. Nou vraag ik me af, om de koffie fijner te malen zet ik de maalgraad dan op 1 puntje of op drie puntjes. Het staat ook niet in de gebruikershandleiding. Wie heeft de jura ena 9 en of kan iemand mij helpen.

Ik hoor het graag van jullie.
Jura ena 9

Re: Maalgraad Jura ena 9

3
cremalover schreef:Ben zelf van de empirische waarnemingen en zo.Stak als eenjarige peuter al mijn vinger in kokende melk en heb toen een hoop geleerd. :lol:
Empirische waarnemingen is zoiets als Koi karper

Koi betekent veelkleurige karper

Koi karper is dus; karper karper

Empirische is waarneming

Empirische waarnemingen is dus; waarneming waarneming

Woordenboek.nl geeft het volgende; empirisch: wat op waarneming berust
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

4
@3aan schreef:
cremalover schreef:Ben zelf van de empirische waarnemingen en zo.Stak als eenjarige peuter al mijn vinger in kokende melk en heb toen een hoop geleerd. :lol:

Empirische is waarneming

Tja.Heb zelf maar VWO B met een niet afgemaakte uni opleiding maar volgens mij betekent empirisch proefondervindelijk .Dus een waarneming berustend op een experiment oftewel proef.
Zo uit mijn hoofd en niet op basis van wiki of een woordenboek.

Beter zou waarschijnlijk zijn een empirisch onderzoek maar toen ik een jaar oud was deed ik nog niet echt aan onderzoeken.

Wat een gezwets allemaal.
Laatst gewijzigd door cremalover op za 26 feb 2011, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

5
Nog eventjes mee-zwetsen:
...maar toen ik een jaar oud was deed ik nog niet echt aan onderzoeken.
...was dat nu juist niet je voornaamste bezigheid op die leeftijd (naast slapen, eten en poepen)? ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
cremalover schreef:
@3aan schreef:

Empirische is waarneming

Tja.Heb zelf maar VWO B met een niet afgemaakte uni opleiding maar volgens mij betekent empirisch proefondervindelijk .Dus een waarneming berustend op een experiment oftewel proef.
Zo uit mijn hoofd en niet op basis van wiki of een woordenboek.

Beter zou waarschijnlijk zijn een empirisch onderzoek maar toen ik een jaar oud was deed ik nog niet echt aan onderzoeken.

Wat een gezwets allemaal.
Vond je, je eigen opmerking aangaande de vraagstelling van Bigsleep wel van enige toegevoegde waarde? dat was dus juist hetgeen waarom ik daar op inging.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

7
Volgens mij bedoelde Cremalover dat OP het ook gewoon zelf kon uitproberen om er achter te komen, en dat lijkt me wel een zinnige opmerking.

Ik stel voor dat als jullie nog verder op semantiek door willen gaan, jullie dat buiten dit forum doen. Hier heeft verder niemand wat aan.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Spironski schreef:Volgens mij bedoelde Cremalover dat OP het ook gewoon zelf kon uitproberen om er achter te komen, en dat lijkt me wel een zinnige opmerking.

Ik stel voor dat als jullie nog verder op semantiek door willen gaan, jullie dat buiten dit forum doen. Hier heeft verder niemand wat aan.

Dat was idd wat ik er mee bedoelde. ;)

9
Weet je zeker dat je de afstelling van de maalgraad bedoeld en niet de koffiehoeveelheidsselectie?
Klinkt me een beetje als het laatste nl...

Waar zit dat knopje?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30