Re: Waar in Italie kun je een Macap M4D kopen?

11
Zoals Spironsli al zei: dat is gewoon de hopper die zo hoog komt, en die kan je goedkoop vervangen: gewoon een pvc buis die past insteken : opgelost!..

Het grootste verschil is:

De MXK heeft conische maalschijven (consistentere maalgraad dan de M4D) en een 'doser'
De M4D heeft een digitale doseerder: consistenter/gemakkelijker in hoeveelheid afnemen, maar is 'doserless.

(let wel op: de MACAP op zich is een precisie-beestje en niet zo handig om te verstellen tssn grote verschillen in maalgraden..)

ik ben nog dit tegen gekomen:
http://www.home-barista.com/advice/1-ye ... t9308.html
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

12
Thx, maar ik koop geen 750 euro maler om er een PVC pijp in te steken.... Ieder zijn ding. En doserless vind ik juist handiger na 11 jaar een Rocky met doser te hebben gebruikt. Is toch nooit de juiste dosering.

Ik heb de review gelezen op het amerikaanse forum, maar dat is er een van de vele en de helft van de ontevredenheid komt doordat de verkoper geen service bood. Verder hoor ik alleen maar goede verhalen over Macap.
Lelit Bianca + Macap M4D

13
Hessel schreef:Thx, maar ik koop geen 750 euro maler om er een PVC pijp in te steken.... Ieder zijn ding. En doserless vind ik juist handiger na 11 jaar een Rocky met doser te hebben gebruikt. Is toch nooit de juiste dosering.

Ik heb de review gelezen op het amerikaanse forum, maar dat is er een van de vele en de helft van de ontevredenheid komt doordat de verkoper geen service bood. Verder hoor ik alleen maar goede verhalen over Macap.

Heb net een quamar m80e besteld als tweede maler.Kleine hopper en goedkoper dan de m4d.

15
ik zou de quamar ook boven de macap md4 verkiezen...grotere schijven d.w.z. 64 mm voor de quamer vs 58 voor de macap...de macap zit in de mazzer mini klasse en de quamar in de super jolly klasse ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

16
Hessel, even terug op je oorspronkelijke vraag: Bijgaand bedrijf heb ik zelf even in beeld gehad voor de aanschaf van een Giotto Evoluzione. (Zie ook het import-topic wat ik hierover op het forum heb geplaatst)
http://www.ladolcevitaitaliana.it/ecommerce/
Het bedrijf ligt in Robbio, ongeveer 10 km van de snelweg Milaan-Genua. Dat ligt dus mooi op de route naar Toscane (kust). Ze adverteren ook op Ebay. Prijzen zijn redelijk scherp, maar alleen als je ze daar zelf ophaalt. Waar ik niet zo van houdt is dat ze ook adverteren met ex-BTW prijzen voor export zonder dat heel duidelijk te vermelden. Ik heb er overigens niets zelf besteld, dus over levering/betrouwbaarheid heb ik geen eigen ervaringen. Maar de EBay ratings zijn prima..
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8