Re: wat verkoopt beter/

11
Ik begrijp het ook niet, waarom zou je van de beste machines de deur uit doen? De koffie gaat er niet beter op worden, sterker nog, de strega bied meer mogelijkheden met zijn pomp. Schiet mij maar lek.

Kan iemand crema tegen zich zelf in bescherming nemen ;) koop dan inderdaad een iPad, pracht ding.
Is de 6th wave aan het voorbereiden

13
Nauti schreef:Ik begrijp het ook niet, waarom zou je van de beste machines de deur uit doen? De koffie gaat er niet beter op worden, sterker nog, de strega bied meer mogelijkheden met zijn pomp. Schiet mij maar lek.

Kan iemand crema tegen zich zelf in bescherming nemen ;) koop dan inderdaad een iPad, pracht ding.
Dat die meer mogelijkheden bied met z'n pomp kan ik niet helemaal vatten, probeer mij dat eens aan m'n boerenverstand te brengen. :o

PS die Ribbelplaat heb ik hier gewoon staan. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

14
@3aan schreef:
Nauti schreef:Ik begrijp het ook niet, waarom zou je van de beste machines de deur uit doen? De koffie gaat er niet beter op worden, sterker nog, de strega bied meer mogelijkheden met zijn pomp. Schiet mij maar lek.

Dat die meer mogelijkheden bied met z'n pomp kan ik niet helemaal vatten, probeer mij dat eens aan m'n boerenverstand te brengen. :o
http://www.home-barista.com/reviews/bez ... 18933.html

16
Je maler staat in mn favorieten, Crema.... Ik kan je vertellen waarom ik m niet koop... Net zoals met een tweedehands-auto: als het verschil tussen nieuw en 2e-hands zo klein is, waarom zou ik dan geen nieuwe kopen? En...ik wil een 2e-handsmaler, omdat ik dan voor veel minder geld betere kwaliteit kan kopen. Afschrijving van nieuwe auto begint al zodra je de showroom uitrijdt... Juist dan...
Bezzera Giulia (Juultje) - Bezzera BB005

17
Nauti schreef:
@3aan schreef:

http://www.home-barista.com/reviews/bez ... 18933.html
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door cremalover op ma 09 jul 2012, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.

18
Katja66 schreef:Je maler staat in mn favorieten, Crema.... Ik kan je vertellen waarom ik m niet koop... Net zoals met een tweedehands-auto: als het verschil tussen nieuw en 2e-hands zo klein is, waarom zou ik dan geen nieuwe kopen? En...ik wil een 2e-handsmaler, omdat ik dan voor veel minder geld betere kwaliteit kan kopen. Afschrijving van nieuwe auto begint al zodra je de showroom uitrijdt... Juist dan...

Ja.Ik kan niet in jouw beurs kijken.Ik denk 80 euro is veel geld.Als jij dat niet vind sta je er financieel waarschijnlijk beter voor dan ik.Maar voor minder gaat hij niet weg.misschien ooit nog handig voor als ik twee koffies tegelijkertijd wil gebruiken.
verder is de machine in mijn ogen nieuw.Ik denk dat er 700 gram doorheen is gegaan.

19

Ja leuk.Ik was zowat de eerste die die pomp afkoppelde.Heb hem bijna 3 maanden met dat ding gebruikt en er is 0,0 smaakverschil.Heb daar met Jim Schulman al over gedebatteerd.
Die pomp is er wat mij betreft alleen maar om de boiler te vullen.alle verhalen van 10 bar pre infusie etc vind ik flauwekul.En zo zijn er inmiddels al velen die de pomp afgekoppeld hebben die dat vinden.
Ik heb hem nu een jaar op vast water en dat is een zegen.

20
Maar je hebt ook gespeeld met de pre infusie druk? Of alleen maar de volle mep gegeven? Ik kan me voorstellen dat met de druk spelen erg interresant is voor koffie die normaal te fruitig is voor espresso. Puur theoretisch natuurlijk daar k niet met een strega hebt gespeeld, past niet onder mijn keuken kast, anders wist ik het wel. Anyway, kan bijna niet geloven dat de druk en tijd van de pre infusie geen effect heeft op de smaak. Maar ik kan er naast zitten :)

Maar dan gaat de strega eruit om de looks dus?
Laatst gewijzigd door Nauti op ma 09 jul 2012, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.