Nauti vroeg me om de twee te vergelijken.
ik heb dat gedaan en samengevat in een beeldverhaal.Beelden zeggen meer dan woorden.
http://s143.photobucket.com/albums/r156 ... 003-84.mp4
Re: Mazzer vs Quamar
2Verhelderend vergelijk, klinken te hol, is niet goed voor de smaak, ik ga voor een compak.cremalover schreef:Nauti vroeg me om de twee te vergelijken.
ik heb dat gedaan en samengevat in een beeldverhaal.Beelden zeggen meer dan woorden.
http://s143.photobucket.com/albums/r156 ... 003-84.mp4
Is de 6th wave aan het voorbereiden
3Ha ha, geinig vergelijk! Mijn Major klinkt echter minder hol dan wat je op het filmpje hoort. Bij mij hoor je eigenlijk alleen maar mijn eigen knokkels op iets massiefs kloppen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
4Voor een serieus vergelijk ga ik maar weer richting home barista 
5Stond de maalgraad wel hetzelfde ingesteld? Anders stelt zo'n test niets voor.
6Hahaha!!!
Gelukkig malen ze niet met de behuizing...
Gelukkig malen ze niet met de behuizing...
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
7Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje
8Ik kan niks schrijven over de vergelijking maar, ik heb inmiddels een molen of 6 gehad en de Mazzer (sj) staat toch echt niet bovenaan. Misschien waren de verwachtingen door het lezen op alle fora bij mij erg hoog, maar hij stelde me echt teleur. Niet slecht maar zeker geen 1 wauw!
9Ik was zeker tevreden over mijn Super Jolly.Ding deed wat hij moest doen.Koffie consistent malen.Was verder oerdegelijk.Ik mis hem soms.Midas schreef:Ik kan niks schrijven over de vergelijking maar, ik heb inmiddels een molen of 6 gehad en de Mazzer (sj) staat toch echt niet bovenaan. Misschien waren de verwachtingen door het lezen op alle fora bij mij erg hoog, maar hij stelde me echt teleur. Niet slecht maar zeker geen 1 wauw!
Maar ik weet niet wat je van een molen verwacht.voor echte smaakverschillen adviseer ik te varieren in de koffiesoort.
10Hoe zit met de dosering van de doser van de mazzers, ik lees daar echt horror verhalen over, dat het maalsel naar links valt?