Rancilio Silvia Backflush

1
Hoi,

Dikke beginners vraag hier. Ben druk aan de schoonmaak en heb een backflush uitgevoerd. Er kwam best wat vuil uit. Nu alles weer schoon is merk ik (eerlijk gezegd voor het eerst omdat ik er op let) dat er water uit het overdruk ventiel komt na normaal gebruik van de pomp (dus even aan voor water doorloop en uit). Is dit normaal?

Dank vast.
Laatst gewijzigd door diems01 op za 22 sep 2012, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Kinu Phoenix / Isomac Zaffiro

Re: Rancilio Silvia Backflush

5
Dat bedoel ik dus.. ehm..dan heb ik het denk ik over het 3weg ventiel. Waar de viezigheid uitkomt als je een backflush doet.

Volgens mij is het wel OK. Zag net een video waar het te zien was. Ook maar even een Auber PID besteld. Kan nie wachten :-)

6
Oké, dan is er dus niets aan de hand. Zo'n backflush dus het liefst elke keer na het koffie-zetten doen, en de chemische backflush eens in de 2 weken.

Silvia is inderdaad een beetje zwabberig qua temperatuur, maar met zo'n PID kan je d'r erg goede espresso mee zetten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
De Auber PID is binnen. Van 't weekend maar eens inbouwen. Ik heb gelezen dat de temp uitlezing niet de actuele watertemperatuur is maar de buitenkant van de ketel. Zou dus iets hoger ingesteld moeten zijn voor een goede water temp. Hebben jullie een goede indicatie van de instelling?

8
Oh gut, hoe zat het ook al weer? Zat er niet ruim 8 graden verschil tussen boilertemp en de temperatuur van het water dat de puck raakt?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder