The Traveling Aeropress

Het idee is simpel, wij sturen het product op onze kosten op naar de eerste aanmelder. Nadat deze het product heeft geprobeerd/getest, stuurt deze het product op zijn/haar (verzend)kosten door naar de volgende geïnteresseerde.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: The Traveling Aeropress

Berichtdoor Martijn » wo 05 sep 2012, 22:53

Maar een doos is naar mijn mening niet zo moeilijk te regelen, en wat betreft de schuimpjes ter demping van de inhoud van de doos,.... ik heb er helemaal mee afgetopt dus daar zal geen gebrek aan zijn.
Niet echt handig lijkt me. Tegenprestatie voor het testen van de travelling producten is dat, zoals je had kunnen lezen, de tester de spullen op zijn/haar kosten in de originele verpakking doorstuurd. Ik snap op zich wel dat je op deze manier een paar euro kan besparen maar straks worden alle travelling producten verzameld en in 1 doos gestopt. Niet de bedoeling.

@R&B zou jij zo vriendelijk willen zijn de producten na het testen weer in 2 verschillende dozen te stoppen en te verzenden? Bij voorbaat dank!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: The Traveling Aeropress

Berichtdoor R&B » zo 09 sep 2012, 23:21

Uiteraard!
Ik kan ze morgen van het postkantoor halen, samen met de Hario. :)

Maar Mochten er twee naar dezelfde persoon gaan, dan mogen ze toch wel samen (in hun eigen verpakking/doos) in een grotere overkoepelende doos?
Of mag iemand niet 2 traveling producten tegelijk hebben?
(dan zit ik sowieso mis... Alvast excuses dan!!!)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: The Traveling Aeropress

Berichtdoor Martijn » ma 10 sep 2012, 11:35

Maar Mochten er twee naar dezelfde persoon gaan, dan mogen ze toch wel samen (in hun eigen verpakking/doos) in een grotere overkoepelende doos?
Dat is uiteraard geen probleem. Ik probeer te voorkomen dat uiteindelijk de adressticker rechtstreeks op de Aeropress wordt geplakt ;-)
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: The Traveling Aeropress

Berichtdoor R&B » ma 10 sep 2012, 21:41

Ah, oké!
Dan kan ik je gerust stellen met de mededeling dat beide artikelen (Chemex en aeropress) in hun eigen verpakking in de grotere doos zaten! :)

Ik heb al eventjes kunnen spelen met de aeropress, maar gezien het tijdstip ff geen verder testen. ;)

De eerste kennismaking:
Aeropress:
Even wat gemeten aan de hoeveelheden volgens de gebruiksaanwijzing:
Koffie: 2 scoops = 24g
Water: 100ml (tot aan nr. 2)

Licht acide, zachte smaak, mogelijk iets eendimensionaal? Blijft natuurlijk filterkoffie.
Binnenkort eens verder testen! :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Midas
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 24 jun 2011, 13:52

Re: The Traveling Aeropress

Berichtdoor Midas » za 22 dec 2012, 22:47

En hij is binnen!
Twee bakkies gemaakt. Werkt erg makkelijk!!
Zakje DE koffie en het smaakte naar pis. Was wel lekker warm, dat dan weer wel

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: The Traveling Aeropress

Berichtdoor Thomaserati » za 22 dec 2012, 23:18

Dus geen lauwe pis?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Midas
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 24 jun 2011, 13:52

Re: The Traveling Aeropress

Berichtdoor Midas » di 15 jan 2013, 21:22

Omdat ik de Chemex, hario en aeropress in 1x binnen kreeg heb ik de apparaten goed met elkaar kunnen vergelijken. Ik schrijf dus een verslag en zal dit 3x plaatsen.
Belangrijk is dat ik de apparaten wilde testen met goedkopere koffie om mijn koffie kosten wat te drukken. Ik gebruikte diverse smaken DE filtermaling.

Inmiddels heb ik redelijk wat koffie gezet met de tools en de Chemex is wat smaak betreft de winnaar, op 2 de Hario en op 3 de aeropress. De smaak is voller en romiger dan de andere twee.
(Met verse bonen en een maler zou de uitslag wel eens anders geweest kunnen zijn. Bij de aeropress loopt het water namelijk al uit het ding voor je goed en wel begonnen ben. Als je zelf de bonen maalt kun je t zo afstellen dat het er net niet doorheen loopt zonder druk. De smaak is dan veeeeeel beter).
De smaak wordt vooral bepaald door het dikkere filter. Dit plakt helemaal tegen het gladde glas aan en zorgt dus voor een bepaalde extractie. Als je de hario filters in de Chemex gebruik ben je dus meteen de smaak kwijt. Nadeel van de chemex zijn echt de kosten van de filter zo'n 7a8 cent. Voor 1 kops gebruik dus niet handig maar voor 3 a 4 een echte aanrader!

De smaak van de hario was altijd prima. Hier is het filter dunner en proberen ze het juist los van de filterhouder te houden. Met de hario zet je voor de normale koffie drinker een hele lekkere bak. En ook 1 kopje is goed te doen.

De Aeropress heeft mij dus nooit kunnen bekoren met supermarkt koffie. Wat je ook probeer het blijft lauwe pis.

Ik ga nu nog de Clever dripper uitproberen en zal dan eens wat gaan kopen. Waarschijnlijk zullen ze toch alle 4 in de keuken komen.

Naar wie mag het setje nu?

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: The Traveling Aeropress

Berichtdoor SteefM » wo 16 jan 2013, 10:50

Waarom heb je de aeropress niet ook geprobeerd met verse koffie, al is het maar om te weten wat het potentieel is van de methode? Want ik kan me voorstellen dat er andere (goedkope) koffies zijn die misschien beter aansluiten bij de aeropress.

Midas
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 24 jun 2011, 13:52

Re: The Traveling Aeropress

Berichtdoor Midas » do 17 jan 2013, 10:11

Dat heb ik ook gedaan. Een paar bakkies en daarom weet ik dat de koffie dan wel veel beter smaakt. Met name omdat hij dan niet meer gelijk begint met doorlopen.

Midas
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 24 jun 2011, 13:52

Re: The Traveling Aeropress

Berichtdoor Midas » do 28 feb 2013, 18:43

Ik heb alles doorgestuurd naar 'eenlekkerbakkiekoffie', inmiddels al een paar weken geleden. Ik ben benieuwd naar zijn bevindingen!


Terug naar “The Traveling...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron