Omdat ik die in Nederland kan kopen.
Omdat hij goedkoper is.
Omdat IK het verschil niet ga proeven
Omdat een Strega qua verhoudingen beter oogt.
En omdat er in dat segment niets anders te koop is. Is het wel dan hoor ik het graag.
Ik loop al langer te kijken naar zo'n lever machine, maar zie dan steeds beperkingen.
Oa. de bediening. Zou mijn vrouw dat ook kunnen. Niks ten nadele van mijn vrouw, maar is het moeilijk? Er staat immers een flinke spanning op.
Ik zocht eigelijk een algemene espressomachine die tevens wat meer volk tegelijk aankan. Wij hebben een grote familie. Dat probleem heb ik inmiddels getackeld door daar ik het dagelijks gebruik, wij zijn met z'n tweeen, geen rekening mee te houden.
Ik plaats in de bijkeuken een horecabak met minstens 3 ltr boiler voor de stoomdruk, want bijna allen willen een melk variant. Die gebruik ik dan alleen als het nodig is.
Zet ik die lelijke mahlkonig er gelijk naast.
Terug naar de keuken.
Als ik zo een beetje de verhaaltjes over de Strega lees en de filmpjes kijk, dan denk ik dat hij in onze situatie prima gaat passen. Ook als er bezoek tussendoor komt. Dat zijn er meestal geen 10 tegelijk, maar een man of 4. Dat moet die Strega met een espresso melk variant toch aankunnen?
En mijn molen blijft gewoon de Super Jolly of misschien een keer een Versalab.
Re: Waarom een Bezzera Strega es en geen Londinium..
2Ik volg het allemaal ff niet meer.Wat heb je nu eigenlijk staan?
3Ik heb ook geen idee of die nou wel of niet spoort, knutselclown deed dat ook niet, die reed op een zelf geknutselde eenwieler. 
Waarschijnlijk kan die beter een Sarista of een Nespresso nemen, enig verschil wordt er niet waargenomen.
Waarschijnlijk kan die beter een Sarista of een Nespresso nemen, enig verschil wordt er niet waargenomen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
4Ik heb nu staan een Cellini.
Die kocht ik ff snel op internet omdat mijn Gaggia TD de geest gaf. Die cellini kocht ik omdat ik een forum lezer ben er regelmatig die e61 voorbij zag vliegen. Toen ging die Gaggia dus stuk en die kwam voorbij en zo staat die dus hier.
Tov andere lezers ben ik niet zo'n fan van een e61. Ik vind het stoomgebruik beperkt. I liter kan gaat niet. 75 ml net. En die hx boiler is ook klein.
In mijn voorstel topic gaf ik al aan een nieuwe keuken te gaan bouwen en daarin wil ik rekening houden met de spullen die erin komen. En niet alleen de koffie spullen.
Zo mijn keus voor een lever machine.
En die bijkeuken machine is maar bijzaak. Die moet volumetrisch zijn.
Die kocht ik ff snel op internet omdat mijn Gaggia TD de geest gaf. Die cellini kocht ik omdat ik een forum lezer ben er regelmatig die e61 voorbij zag vliegen. Toen ging die Gaggia dus stuk en die kwam voorbij en zo staat die dus hier.
Tov andere lezers ben ik niet zo'n fan van een e61. Ik vind het stoomgebruik beperkt. I liter kan gaat niet. 75 ml net. En die hx boiler is ook klein.
In mijn voorstel topic gaf ik al aan een nieuwe keuken te gaan bouwen en daarin wil ik rekening houden met de spullen die erin komen. En niet alleen de koffie spullen.
Zo mijn keus voor een lever machine.
En die bijkeuken machine is maar bijzaak. Die moet volumetrisch zijn.
6Dit zijn allemaal nergens op slaande redeneringen, je moet toch beter je best doen om serieus genomen te worden. 
7Omdat ik een lever machine mooi gereedschap in mijn keuken vind en er toevallig ook nog lekkere koffie meegezet kan worden waar ik dan nog voor moet oefenen, is geen serieuze invalshoek?
8E61 's vliegen niet, teveel massa.
Wat heeft een stoomvermogen te maken met een E61? Niks dus!
Een 1 liter kan gaat prima, het is namelijk geen hele liter te verwarmen materiaal.
Wat heeft een HX per definitie met de grootte van een boiler te maken? Niks dus!
Wat de keus voor een hevel / lever / hendel machine aangaat wat bepaalt daar dan de keuze? In elk geval niet met iets van bovenstaande "argumenten"
Als je een flinke boiler wilt hebben moet je die op zolder zetten of eentje in een keukenkastje.
Wat heeft een stoomvermogen te maken met een E61? Niks dus!
Een 1 liter kan gaat prima, het is namelijk geen hele liter te verwarmen materiaal.
Wat heeft een HX per definitie met de grootte van een boiler te maken? Niks dus!
Wat de keus voor een hevel / lever / hendel machine aangaat wat bepaalt daar dan de keuze? In elk geval niet met iets van bovenstaande "argumenten"
Als je een flinke boiler wilt hebben moet je die op zolder zetten of eentje in een keukenkastje.
Nee zeker niet om de doodeenvoudige reden dat je het verschil niet proeft, dus waarom zou je?knutselbob schreef:Omdat ik een lever machine mooi gereedschap in mijn keuken vind en er toevallig ook nog lekkere koffie meegezet kan worden waar ik dan nog voor moet oefenen, is geen serieuze invalshoek?
9Dus een 3 liter met K30 in de bijkeuken.Een Stregaatje in de nieuwe keuken.Allemaal logisch.Maar bij komt dan de vraag op wat je op het toilet gaat gebruiken. 
10Als ik 8 keer achter elkaar espresso zet van ongeveer 55 ml, dan heb ik het idee dat het water kouder wordt. Maar goed dat zou ik moeten meten. En als ik moet wachten tussendoor, dan hoefde ik dat bij die gaggia niet.
Goed jij krijgt 650 ml melk in een liter kan voorelkaar. Ik heb dan geen stoomdruk meer. Nul op de meter. Duurt minuut ofzo en dan weer op 1.2 bar.
Vind ik niet prettig werken.
Zo'n lever machine die 1 boiler heeft, heeft toch ook een groter stoomvolume dan mijn cellini.
De keus van een lever machine omdat die meer zoet moet geven, als ik dat mijn voorkeur voor de smaak moet verklaren, maar de looks mag ik in mijn keuze best vermelden.
Ik heb in mijn keukenkastje een boiler. Een Quooker.
Goed jij krijgt 650 ml melk in een liter kan voorelkaar. Ik heb dan geen stoomdruk meer. Nul op de meter. Duurt minuut ofzo en dan weer op 1.2 bar.
Vind ik niet prettig werken.
Zo'n lever machine die 1 boiler heeft, heeft toch ook een groter stoomvolume dan mijn cellini.
De keus van een lever machine omdat die meer zoet moet geven, als ik dat mijn voorkeur voor de smaak moet verklaren, maar de looks mag ik in mijn keuze best vermelden.
Ik heb in mijn keukenkastje een boiler. Een Quooker.