Geluidsniveau espressomachine & maler

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Spironski » zo 20 jan 2013, 18:38

De motor zorgt volgens mij ook niet voor het lawaai, maar de maalschijven die de boontjes malen. Als mijn maler zonder boontjes draait hoor je die ook nauwelijks.

Overigens kan bijna altijd wel de hopper verwijderd worden, dat ding is in een thuissituatie inderdaad meestal overbodig.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Sanderman
Berichten: 34
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 19:59
Locatie: 4641

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Sanderman » ma 21 jan 2013, 20:12

Overigens kan bijna altijd wel de hopper verwijderd worden, dat ding is in een thuissituatie inderdaad meestal overbodig.
Ik doelde meer op de doser met het spinnenwiel erin. Om een of andere reden lijkt mij een doserless meer logisch. Ga er vast binnenkort achterkomen. Als het goed is komt er een t80 deze kant op.

Ga ook Kafko eens bellen over de kwaliteitverschillen tussen de Bezzera Guilia R en de Rocket Cellini Evo. Zit wel wat prijsverschil tussen en ik vind beide zeer mooie machines. Vraag mij zelfs af of de BZ10 niet al voldoet. Zo op de youtube films af te gaan lijkt dat ook wel mee te vallen met lawaai. Zie de BZ brouwgroep ook niet echt als een nadeel, wel minder stijlvol.

Overigens al aardig wat ebays en markplaatsen af lopen struinen maar gebruikt is er ofwel weinig of ligt het mij te dicht tegen de prijs van een nieuwe machine aan.
Rocket Cellini Evoluzione V2 met Fiorenzato T80
La Pavoni Europiccola 1977 en AMA Milano MCE-4 1989 om naar te kijken

Midas
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 24 jun 2011, 13:52

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Midas » ma 21 jan 2013, 21:04

De motor zorgt volgens mij ook niet voor het lawaai, maar de maalschijven die de boontjes malen. Als mijn maler zonder boontjes draait hoor je die ook nauwelijks.

Overigens kan bijna altijd wel de hopper verwijderd worden, dat ding is in een thuissituatie inderdaad meestal overbodig.
Blijkbaar dus niet want dit is echt wel een stilste machine die ik heb gehad.
En het is ook echt wel veel verschil.
Zie het zo. Wil jij je vrouw verassen met een lekkere koffie op bed dan werd ze bij mij altijd wel wakker van de molen...... maar nu niet meer :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Bluecold » ma 21 jan 2013, 21:58

Ik heb hier een k8 compak staan en die is echt stil. Heel de motor hangt los van het zware frame.
Kweenie hoor, de motor lijkt me juist een stuk zwaarder dan het frame.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Spironski » di 22 jan 2013, 01:02

Wil jij je vrouw verassen met een lekkere koffie op bed dan werd ze bij mij altijd wel wakker van de molen...... maar nu niet meer :mrgreen:
Dat wil ik wel geloven, nu ze tot as is vergaan ;) .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Midas
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 24 jun 2011, 13:52

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Midas » di 22 jan 2013, 09:14

:mrgreen: :mrgreen: 8-)
Ik zal eens een filmpje plaatsen

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor bvds » di 22 jan 2013, 10:53

Ga ook Kafko eens bellen over de kwaliteitverschillen tussen de Bezzera Guilia R en de Rocket Cellini Evo. Zit wel wat prijsverschil tussen en ik vind beide zeer mooie machines. Vraag mij zelfs af of de BZ10 niet al voldoet. Zo op de youtube films af te gaan lijkt dat ook wel mee te vallen met lawaai. Zie de BZ brouwgroep ook niet echt als een nadeel, wel minder stijlvol.
Peter zweert bij Rocket zijn mening is op voorhand duidelijk!
Rocket gebruikt net iets betere leidingen en koppelingen als je het mij vraagt.
Maar dat maakt Bezzera helemaal geen slecht product.
De groep van de BZ07/10 is uitstekend em kent ook voordelen boven een E61.
Ik vond persoonlijk mijn BZ07 prettiger dan mijn E61 HX. Ook wat smaak betreft.
Neemt niet weg dat Rocket erg goed is.
Alleen rotatiepomp nemen als je vast water aansluiting neemt.
Vraag Peter maar waarom.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Rolex
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 05 dec 2012, 17:33

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Rolex » di 22 jan 2013, 16:25

Neemt niet weg dat Rocket erg goed is.
Alleen rotatiepomp nemen als je vast water aansluiting neemt.
Vraag Peter maar waarom.
Hoi, ik ben in deze stelling behoorlijk geinteresseerd, zou je deze stelling kunnen uitleggen? Desnoods in een nieuw topic. (anders maak ik die aan voor je) Alvast bedankt! :)

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Erik82 » di 22 jan 2013, 16:32

Rotatiepomp gaat kapot als hij droogloopt waar een vibratiepomp nog wel wat kan hebben. De waterleiding zal niet snel leeg zijn en een tank wel. Rotatiepomp is ook vele malen duurder dus tel al deze dingen maar op en dan heb je het antwoord.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Spironski » di 22 jan 2013, 16:37

En er was toch ook nog zoiets als waterdruk? Een tankje produceert geen waterdruk, en ik meen dat rotatiepompen die wel fijn vinden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten