Jura Impressa E55 waterhoeveelheid niet goed.

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Jura Impressa E55 waterhoeveelheid niet goed.

Berichtdoor Arie19 » zo 26 mei 2013, 14:46

Jura Impressa E55 geeft te weinig water.
Mijn Jura geeft ongeveer een heel klein borrelglaasje water voor 1 kopje koffie.
(volgens mij nog minder dan als hij uitgaat en hem daarna doorspoelt)
De storing was eerst dat de stoomkraan niet goed werkte, dat verholpen en hij gaf weer stoom.
Vervolgens kwam hij met de melding, "ontkalken" dat ook gedaan, daarna de melding, "reinigen", dat ook gedaan (je kan er maar klaar mee zijn).
Hij werkt keurig zijn programma af, maar is veel te zuinig met water geven.
Hij geeft niet meer dan een klein borrelglaasje water en stomen doet hij nu ook niet meer.
Alle leidingen schoon gemaakt, flowmeter vervangen, potmeter van de waterhoeveelheid doorgemeten (die is goed), de pomp werkt goed, niets van dat alles heeft geholpen, en nu weet ik het niet meer.
Door een bepaalde knop in te drukken of ingedrukt te houden, kan je sommige instellingen wijzigen, bijv de waterhardheid.
Dus gaan nu mijn gedachten richting instellingen, maar ik heb geen idee hoe je dat kan wijzigen.
Of zie ik iets totaal over het hoofd?????

Arie. :?: :?: :?: :?: :?:

otje
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 20:55

Re: Jura Impressa E55 waterhoeveelheid niet goed.

Berichtdoor otje » zo 26 mei 2013, 22:11

als hij minder water geeft en minder stoom, en je merkt een verandering door de tijd, dan lijkt het mij niet de elektronica te zijn.

ik ken de E55 van binnen niet goed, maar het lijkt dat kalkresten ergens een blokkade opwerpen?
kan je mischien met perslucht de boiler/verdamper doorblazen en evt andere onderdelen? dat zou ik proberen.

wordt het water wat er uit komt nog wel heet?

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Jura Impressa E55 waterhoeveelheid niet goed.

Berichtdoor Arie19 » zo 26 mei 2013, 23:57

als hij minder water geeft en minder stoom, en je merkt een verandering door de tijd, dan lijkt het mij niet de elektronica te zijn.
wordt het water wat er uit komt nog wel heet?
Het water wat eruit komt is gloeiend heet, dus het thermoblok werkt naar behoren.
En doorblazen??????????
Leg mij eens uit hoe dat exact in z'n werk gaat, en beschadig je daar geen andere vitale delen mee??

Arie.

otje
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 20:55

Re: Jura Impressa E55 waterhoeveelheid niet goed.

Berichtdoor otje » ma 27 mei 2013, 00:43

Ik had op een duits forum eens gelezen dat losgeraakte kalkdelen een blokkade konden opwerpen. Volgens mij zitten er geen vitale delen in zo,n thermoblok. maar goed, als die werkt en niet verstopt zit dan heeft het geen zin uiteraard.

Als de electronica niet goed zou zijn, dan zou de pomp steeds kort aanstaan zelfs al zou je de hoeveelheid water groter instellen. heb je hetzelfde resultaat ook al stel je een groter hoeveelheid water in per bereiding?

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Jura Impressa E55 waterhoeveelheid niet goed.

Berichtdoor Arie19 » wo 29 mei 2013, 16:52

Voor de goede orde en om het verhaal af te maken, even een aanvulling op mijn relaas met de Jura.
Alle leidingen losgemaakt en gereinigd, thermoblok doorgeblazen en wat denk je??? Geen resultaat :evil: :evil: :evil: , dan blijft er maar 1 ding over en dat is de zetgroep eruit halen, helemaal uit elkaar halen en schoon gemaakt.
Dat gedaan en na wat gesputter en stoom afblazen doet hij weer waar hij voor gemaakt is :) :) :)

Otje bedankt voor het meedenken.

Arie.

Gebruikersavatar
variant
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 15:13
Locatie: Rotterdam

Re: Jura Impressa E55 waterhoeveelheid niet goed.

Berichtdoor variant » wo 29 mei 2013, 17:53

ik zal wel iets over het hoofd zien,en niet goed gelezen hebben. Maar ik neem aan dat je de hoeveelheid wat hij uitgeeft per knop, al hebt bijgesteld? cq geprogrammeerd..
Zoals je waarschijnlijk weet kan je de hoeveelheid water per knop instellen...

Mvg Rob.

OOOOOOHHHH ik zie heel veel over het hoofd...het is al opgelost!
Laatst gewijzigd door variant op wo 29 mei 2013, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.

otje
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 20:55

Re: Jura Impressa E55 waterhoeveelheid niet goed.

Berichtdoor otje » wo 29 mei 2013, 21:12

Hoi Arie

goed te zien dat het is opgelost! (letterlijk...)

zat er een verstopping in de zetgroep, in die buis?

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Jura Impressa E55 waterhoeveelheid niet goed.

Berichtdoor Arie19 » do 30 mei 2013, 00:37

Als je na verloop van tijd zo'n machine open maakt, kom je altijd zooi tegen, kennelijk zat er ergens te veel in.
Ik kan niet aangeven waar het "te veel" was, maar hij doet het weer. :)

Arie.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron