Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
BeansXL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 15:35

Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor BeansXL » vr 28 jun 2013, 16:49

Ik ben druk bezig met het uitbreiden van mijn webwinkel in groene koffie, maar vroeg mij dus af; naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Dan zal ik kijken wat ik kan inkopen en voor een mooie prijs aanbieden, net als de Cuba.

Bedankt alvast,

Erwin
www.beansxl.nl webshop voor groene koffie, grotere partijen prijs op aanvraag. Zit je soort er niet bij laat het mij weten.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor fransg » vr 28 jun 2013, 18:25

Unwashed Sidamo?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor Spironski » vr 28 jun 2013, 18:41

Een goede Mokha Matari is voor mij bijkans onverslaanbaar.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor bobbee » vr 28 jun 2013, 19:01

Hoi Erwin,

Goed bezig om je webshop uit te breiden met groene bonen! En dat je ons daarbij ook even vraagt is natuurlijk helemaal leuk!

Een mooie boon van de Braziliaanse Daterra plantage voor een mooie prijs is altijd goed! Ik zou dan specifiek de Sweet Yellow Bourbon daarvan willen proeven! Maar lukt dat niet dan de "gewone" Brazil Yellow Bourbon...

Grtz,
Bob
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor fransg » vr 28 jun 2013, 19:15

Ja die Daterra is lekker!

Kortom, niet zozeer de 'gewone' bonen voor minder dan elders, maar echt bijzondere en zeer verse bonen waar je van kunt genieten, waar je wat van/over kunt opsteken en die mogen wat mij betreft best wat meer kosten.

En dan ook goeie uitgebreide informatie erbij, zoals bijvoorbeeld

http://www.kostverlorenvaart.nl/temp/ko ... 8Limu2.pdf
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

BeansXL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 15:35

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor BeansXL » vr 28 jun 2013, 19:31

Hoi Erwin,

Goed bezig om je webshop uit te breiden met groene bonen! En dat je ons daarbij ook even vraagt is natuurlijk helemaal leuk!

Een mooie boon van de Braziliaanse Daterra plantage voor een mooie prijs is altijd goed! Ik zou dan specifiek de Sweet Yellow Bourbon daarvan willen proeven! Maar lukt dat niet dan de "gewone" Brazil Yellow Bourbon...

Grtz,
Bob
Bedankt Bob,

Ik wil een leuk assortiment aanbieden van verse oogsten, prijzen laag houden zodat ik niet met oude koffie opgescheept zit. Ik ga mijn contact in Brazilië is e-mailen wat hij op voorraad hebt,

ik houd jullie op de hoogte, en als je nog iets weet een leuke koffie laat het maar weten.

Groeten,
Erwin
www.beansxl.nl webshop voor groene koffie, grotere partijen prijs op aanvraag. Zit je soort er niet bij laat het mij weten.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor bobbee » vr 28 jun 2013, 21:10

...een leuk assortiment aanbieden van verse oogsten, prijzen laag houden zodat ik niet met oude koffie opgescheept zit...
Lijkt mij een win-win situatie en ik denk dat je met deze aanpak heel veel tevreden klanten kunt krijgen ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

BeansXL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 15:35

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor BeansXL » za 29 jun 2013, 09:26

Ik kan wel koffie inkopen maar als ik het moeizaam of niet verkoop, dan zit ik ermee. Daarom kan je beter de vraag en reactie van de klant peilen waar ze naar op zoek zijn. Daterra heb ik gisteren gesproken en ze nemen contact op met mij zodra ze de prijzen weten.

Ik ga voor mij zelf nog kijken naar een goedkope maar gebruiksvriendelijke verpakking, nu maak ik gebruik van alle soorten en maten dozen en kraftpapieren zakken. Dan kan ik de kostprijs laag houden en de prijzen dus ook.
www.beansxl.nl webshop voor groene koffie, grotere partijen prijs op aanvraag. Zit je soort er niet bij laat het mij weten.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor bobbee » za 29 jun 2013, 13:48

Verpakking maakt mij niet zoveel uit. Ventielzak hoeft voor mij niet want dat voegt toch niks toe, (ongebrand of gebrand)...Kan me wel voorstellen dat je iets met opdruk wilt, ook marketing technisch gezien!

Wat misschien interessant is om van die brievenbusdozen te gebruiken voor 1 (of 2kg?) groene bonen. Dan kunnen de kosten voor verzenden laag blijven bij omdat het nog door de brievenbus past?

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor Spironski » za 29 jun 2013, 14:45

Toch draagt je verpakking, wellicht op onbewust niveau, iets uit. Ik zou daar wel zorgvuldig mee omgaan. Volgens mij wordt Kraft vaak wel positief beoordeelt.

Om zo'n éénwegventiel geef ook ik minder, veel belangrijker is de branddatum voor me. Bobbee's tip van brievenbus-verpakking is een goeie. Dan kunnen mensen iets uitproberen zonder dat die verzendkosten in de weg staan, want dat blijft een struikelblok voor webwinkels.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron