Conische maler

1
Ga toch een conische maler aanschaffen.
Regelmatig espresso uit conisch gedronken de laatste tijd en valt toch niet tegen. :P
Mag max iets van 1300 e kosten.
Belangrijk zijn lage retentie en minimaal iets van 68 mm schijven.
Ben al weer wat dagen aan het lezen en vaak zie je tegenstrijdige berichten.De een zegt bijvoorbeeld dat een Kony E veel retentie heeft maar even later weer dat dat erg meevalt.
Zo zou een Compak K10 meer last hebben van vastlopers dan een Mazzer .Even later vind je weer dat dit onzin is.
Macap heeft ook nog een conische maar daar lees ik weinig over.Heeft dit een reden?(mindere kwaliteit bijv.)
Verwarrend.
Zijn hier nog mensen met een mening?
Om het nog verwarrender te maken. :D
Toch alvast bedankt.

Ps.Hg One valt echt af.Handmalen is niks voor mij.

Re: Conische maler

3
Ik kan natuurlijk een Pitstop maken als ik de maler van de week op ga halen, jij haalt een lekkere Rijstevlaai en ik breng de molen mee met alle updates, dat is nog verrassender dan een Conische maler.

:D

Ik ga ervan uit dat ze in die uithoek gewoon 230 volt hebben. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
Zelf ook veel over conische schijven gelezen toen ik voor de HG One ging. Prijstechnisch en kwalitatief gezien zou er voor mij maar één keuze zijn en dat is de Compak K10 Pro Barista. Een andere keuze zou de Robur zijn maar dan gaat het budget ineens keer twee omhoog.

Op HB staan ontzettend veel recensies en er lijkt een algehele consensus te zijn dat de Compak K10 Pro Barista voor thuis toch wel een ideale maler is.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

6
De Kony Electronic werk ik op het werk mee. De hele tunnel van de maalschijven naar de trechter zit vol koffie, dus behoorlijke retentie. Kwasten kan niet ivm het roostertje.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

7
Naar mijn mening zijn alle Eletronic-versies van Mazzer niet handig voor thuisgebruik door de retentie. De grotere nog minder dan de kleinere natuurlijk. Een doser-versie is toch wel prettiger voor thuisgebruik.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

10
cremalover schreef:
@3aan schreef:Nog even een geheugensteuntje; :)
Versalab maalt volgens mij ook redelijk langzaam toch?
Ja en dat kan je nog instellen naar nog iets langzamer, ik dacht rond de 15 seconden voor 18 gram, het maalsel is het belangrijkste, het is geen K30 qua snelheid maar het maalsel is vele malen beter, ook simpel in te stellen en is ook te verstellen in stilstand er zit dan namelijk geen bonen tussen de maler oid, je kan goed horen dat het een "open constructie" is, dus goed zichtbaar wat je aan het doen bent, retentie is nihil. ;)

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.