Kabouter schreef:Geweldig. Dat wil ik ook op mijn glimmende machine uitproberen.
Doen! Sommige mensen beweren van alles over hun machine, maar je ziet hoogst zelden dat iemand het echt documenteert en dan blijft het toch een beetje een verhaal van sportvissers die een kanjer vingen maar dat net niet op de foto kregen.
Kabouter schreef:Wat is dat blauwe spul waar je de boel mee afgedicht hebt?
Loxeal. Dat wordt geleverd in allerlei soorten. Deze is eigenlijk bedoeld voor in schroefdraad/koppeling maar voldoet toch wel in dit geval, voorlopig.
Kabouter schreef:En wat is die contraptie die eronder hangt, is dat een soort fietsventiel?
Een combinatie van een smalle buis met schroefdraad en moeren zodat deze kan worden vastgezet in een gat in het filterbakje. Er kan ook een siliconen slangetje over de probe-draad worden vastgezet. Peter van
http://www.kafko.nl maakte deze voor mij. Een buis-probe die ik elders liet maken paste er precies in maar die probe was niet zo gevoelig als ik wilde, dus heb ik er deze draadprobe ingedaan.
Kabouter schreef:En dat thermokoppel is neem ik aan zo'n cheapo ding dat je bij de uitlezer krijgt?
Ik heb veel probes, waar deze precies vandaan komt ben ik vergeten. Bij de Amprobe loggers die ik gebruik zaten andere probes.