Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
Cobus
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 09:50

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Cobus » za 01 jun 2013, 13:21

Vandaag een eerste pakket groene bonen binnengekregen van Cafetto.
Nog niet gebrand want er zat een presentje bij wat eerst op moet!

Ziet er allemaal goed uit en netjes verpakt ook.
De bonen lijken me ook erg vers.
Ze ruiken en kleuren erg mooi groen zeg maar.
Brasilia mini classic - Quamar M80E - Gene Café

Joep
Berichten: 647
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 19:06
Locatie: Eindhoven

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Joep » vr 05 jul 2013, 16:30

Ik ga beginnen aan de CoffeeXperts Daterra Conaisseurs pack.

4x225 gram Daterra uit Brazilië.
1xNatural
1xPulped
1xPulped Raisin
1xWashed Fermented

Hetzelfde gebrand.
Benieuwd wat de verschillen in smaak zijn door de verschillende bewerkingsmethoden!

foto hier:
http://i43.tinypic.com/dfeuz9.jpg
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Spironski » vr 05 jul 2013, 17:06

Ha, dat vind ik ook wel interesssant! Laat je weten welke verschillen je proefde?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

juliuskeijzer
Berichten: 1
Lid geworden op: za 13 jul 2013, 11:53

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor juliuskeijzer » za 13 jul 2013, 11:59

Vandaag drink ik een heerlijke Panama die ik net gekocht heb bij de kleine koffiebranderij. Een limited edition koffie van deze kleine maar fijne branderij in Den Haag.

Als ik groene bonen haal haal ik deze ook daar. De Malabar uit india is mijn favoriet.

Maar eerst nog maar een Panama.

Julius
| Vibiemme Domobar | Homemade roaster | Malabar koffiebonen |

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Erik82 » za 13 jul 2013, 12:07

Gisteren het naked portafilter van Olympia binnen gekregen. Nu afwisselend aan het genieten van de Guatemala Finca el Bosque, de Brasil Daterra blue pulped natural en een overheerlijke zoete zongedroogde Yirgacheffe Chelba 3. De laatste is een heel bijzonder lot uit de ECX en is waarschijnlijk de lekkerste boon die ik ooit heb geproefd.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Wat drink je nu? COSTA RICA GEISHA !!

Berichtdoor pichichi » wo 07 aug 2013, 10:33

PURA VIDA!!

Zeer bijzonder, afkomstig van http://www.coffeadiversa.com, dé koffietuin met rare, aparte, vergeten varietals, diep verscholen in oostelijk CR tegen Panama aan.

zie ook: http://www.coffeereview.com/review.cfm?ID=3095
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Wedj » vr 30 aug 2013, 18:26

Drink nu een eigen mix van blanchedael 50% 1878 en de andere helft de ristretto van hun.
Lekker donker lang nagenieten.
Ondanks eerdere pogingen om de bloemige en chocola achtige te proeven oa uit de dutch baristaclub blijf mijn voorkeur bij de donker gebrande zuid Italiaanse hangen.
Maar wie weet en dit is een van de leuke kanten van deze hobbie wie weet wat je nog tegenkomt. :D
Buonasera
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
grad
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 15:36
Locatie: Eindhoven

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor grad » zo 01 sep 2013, 09:47

Drink nu mijn vorige week gebrande Honduras en Nicaragua uit een percolator op het balkon van een vriend in Barcelona :lol:
Smaakt verrassend goed, terwijl ik ze toch full city gebrand had.
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje

Joep
Berichten: 647
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 19:06
Locatie: Eindhoven

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Joep » di 17 sep 2013, 13:46

Mijn Duetto heeft nu ook pre-infusie. Als ik de e61 hendel in de middelste stand zet en hem íets beweeg richting 'activeer pomp', loopt er al een stroompje water naar de puck zonder dat de pomp aan is. Aangesloten op de tank, geen vast-water. Na een seconde of 7 komt er dan al espresso uit het filter. Pas als ik hem helemaal naar boven doe gaat de pomp aan.

Zoals hier dus:
http://www.youtube.com/watch?v=3-OJTdY9Dio

Deze was met 5 seconden 'pre-infusie', er liep nog geen koffie uit de pf-uitloop toen ik de pomp activeerde.

Afbeelding
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Spironski » di 17 sep 2013, 14:18

Mooie tijgerstreepjes! Volgens mij heeft de pre-infusie die je doet te maken met de licht stoomdruk in de HX, die wat gecondenseerd water verderop eruit drukt. De mijne doet het ook.

Maareh: de E61 is ontworpen voor z'n ingebouwde pre-infusie. Feitelijk verleng je dus alleen maar je pre-infusie.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron