Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

wernerdev
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 18:13

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor wernerdev » di 01 okt 2013, 14:53

Afgelopen vrijdag ben ik zelf bij de winkel lang gegaan omdat ik toch in de buurt was. We hebben toen onder het genot van een lekkere espresso (uit een Bezzera Mitica) een aantal machines bekeken.

De dagen daarvoor heb ik de Rocket nog eens goed bekeken, en zag ik ook dat er speling zat op de rechterkant van het bovenpaneel. Het hele deel waar de watertank ik gaat zat beweging in. Alweer een minpunt... Ik was echt verre van tevreden over de bouwkwaliteit van de Rocket, iets wat juist vaak als pluspunt voor een Rocket gegeven wordt.

Ik twijfelde nog tussen de Mitica en Giulia van Bezzera, die hebben we samen bekeken. Maar ik ben uiteindelijk naar huis gegaan met een prachtige Bezzera Mitica. De verkoper heeft me ook de binnenkant van de Mitica (in de showroom) even laten zien en ik stond versteld van de bouwkwaliteit. Alles zat mooi robuust in elkaar.
  • Mooie dikke panelen.
  • Houder van de watertank is mooi stevig.
  • Mooie grote lekbak.
  • Mooie glimmende afwerking (En veel delen nog met beschermfolie, tijdens transport volledige bescherming. Iets wat Rocket ook niet had.)
  • De stoom en heet-water hendels werkten boven verwachting goed. (Geen draaikranen zoals op Rocket)
  • Vibratiepomp is veel stiller dan die van de Rocket
En het allebelangrijkste: Geen lekkage na het testen. Ook niet nadat ik hem thuis heb gebruikt inmiddels. Dus ik ben erg tevreden, en ik snap niet waarom Bezzera niet vaker aanbevolen wordt.

Ik ga binnenkort even een mooi filmpje en wat foto's maken, want ook die kan ik niet veel vinden.
Die zal ik later hier en in een apart topic nog eens posten.
Laatst gewijzigd door wernerdev op di 01 okt 2013, 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Thomaserati » di 01 okt 2013, 16:00

Volgens mij wordt Bezzera juist best vaak aanbevolen...niet vaker of minder vaak als bijv. een Rocket of VBM om er maar eens 2 te noemen.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Jofood
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 08:22

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Jofood » wo 02 okt 2013, 08:26

OMG, heb ik nu net een Giotto Premium Plus V2 aangeschaft, en heb nu ook een lek.... Zeer eigenaardig toch wel. Ik bel vandaag met de leverancier. Is het normaal dat de druk op 0,8 blijft staan wanneer volledig warm, dit na een uur opwarmen? ( nieuw op dit toffe forum)

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor cremalover » wo 02 okt 2013, 08:37

OMG, heb ik nu net een Giotto Premium Plus V2 aangeschaft, en heb nu ook een lek.... Zeer eigenaardig toch wel. Ik bel vandaag met de leverancier. Is het normaal dat de druk op 0,8 blijft staan wanneer volledig warm, dit na een uur opwarmen? ( nieuw op dit toffe forum)
voor je in volledige paniek raakt kun je misscien zelf even kijken wat er preci lekt.
kan iets heel lulligs zijn.

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Erik82 » wo 02 okt 2013, 10:02

De druk zou toch wel hoger dan 0,8 moeten worden. eerder richting de 1,1.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

wernerdev
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 18:13

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor wernerdev » wo 02 okt 2013, 10:12

OMG, heb ik nu net een Giotto Premium Plus V2 aangeschaft, en heb nu ook een lek.... Zeer eigenaardig toch wel. Ik bel vandaag met de leverancier. Is het normaal dat de druk op 0,8 blijft staan wanneer volledig warm, dit na een uur opwarmen? ( nieuw op dit toffe forum)
Inderdaad erg eigenaardig. Zijn ze aan het bezuinigen bij Rocket? Probeer het eens een dag zonder de watertank te verwijderen (bijvullen met een maatkan), dan kun je het lekkende watertank ventiel uitsluiten en zit het ergens anders.

Maar als je Boilerdruk niet hoger komt dan 0,8 dan moet je sowieso terug. De temperatuur is dan te laag. Hij mag hooguit eens kort zakken naar 0,8 maar dan moet hij ook alweer aan het opwarmen zijn en boven de 1 uitsteken.
OMG, heb ik nu net een Giotto Premium Plus V2 aangeschaft, en heb nu ook een lek.... Zeer eigenaardig toch wel. Ik bel vandaag met de leverancier. Is het normaal dat de druk op 0,8 blijft staan wanneer volledig warm, dit na een uur opwarmen? ( nieuw op dit toffe forum)
voor je in volledige paniek raakt kun je misscien zelf even kijken wat er preci lekt.
kan iets heel lulligs zijn.
Dat zou ik niet doen... Een nieuwe machine hoort goed te zijn. En stel je gaat zelf kijken en het blijkt niet iets eenvoudigs te zijn dan moet hij alsnog naar de leverancier. En sommige leveranciers doen moeilijk als ze zien dat jij je machine zelf hebt open gehad. "Ja sorry, geen garantie: Je hebt de machine open gemaakt". Daar zou ik het met een machine van 1300+ euro niet op wagen.

Gebruikersavatar
Arabicaboontje
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 16:11
Locatie: Zuid Holland

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Arabicaboontje » wo 02 okt 2013, 10:38

OMG, heb ik nu net een Giotto Premium Plus V2 aangeschaft, en heb nu ook een lek.... Zeer eigenaardig toch wel. Ik bel vandaag met de leverancier. Is het normaal dat de druk op 0,8 blijft staan wanneer volledig warm, dit na een uur opwarmen? ( nieuw op dit toffe forum)
Ik zou inderdaad eerst de leverancier eens bellen.

Dit is een leerzaam filmpje, over de binnenkant van je machine:
http://www.youtube.com/watch?v=KJwq4wR8vds
Krijg je een indruk van de werking van binnen.

Idealerwijs is je boilerdruk 1 bar, makkelijk af te stellen, paar minuten werk, als je weet waar je aan moet draaien.
Met de lagere boilerdruk die je nu hebt hoef je minder lang te flushen om de overtollige hitte kwijt te raken. Mogelijk nadeel kan zijn dat, lagere boilerdruk = lagere watertemperatuur in je boiler, dat het melkschuimen wat langer duurt.

Welkom op het forum! Daarnaast is het hier traditie jezelf even voor te stellen,
Hier: viewforum.php?f=17
Rocket Cellini Profesionale (vast water afsluiting) Fiorenzato T80 Maler direct doser mod, Motta Tamper & Kannetje

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Spironski » wo 02 okt 2013, 13:24

Het bijstellen van de pressostaat laat toch niet garantie vervallen? Kap eraf, schroefje op de presso een tikje verdraaien en klaar is Kees.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Jofood
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 08:22

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Jofood » wo 02 okt 2013, 16:27

Jullie alvast bedankt voor de info... Mijn espresso is echt prima, echt mooie crema, 25 sec. laten lopen zoals aangegevn op diverse media, alleen wacht ik nog op mijn ascaso I steel 1 molen, nu nog gemalen illy gebruikt. Ik kijk ernaar uit om te experimenteren met diverse koffie's.
Ik ben een Belg, en verbaas me erover dat er hier in Belgie zeer weinig cofee lovers zijn, in tegenstelling tot onze bovenburen. Zelf al diverse keren naar Italie gereisd, en de vele koffiebars bezocht die overal in het straatbeeld opduiken, wilde al mijn hele leven een gelijkaardig glimmend espressotoestel, en nu heb ik er eentje.
Aangekocht bij casabarista Belgie, en zeer tevreden tot nog toe over de ontvangst, levering, en vriendelijkheid van de verkoper (gepassioneerde man die in het echte leven huisarts is...) een goede start lijkt me, het lekje is reeds veel kleiner geworden, al bel ik wel even indien het zo blijft, misschien is dit veroorzaakt tijdens het water aan te vullen.

Jofood.

Sandman
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 17:01

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Sandman » vr 04 okt 2013, 10:29

Hmm dat is inderdaad eigenaardig. Die lekkage heb ik ook met mijn nieuwe rocket gehad. Daarna gelukkig niet meer. Ik vul de waterreservoir nu met een kannetje. Druk staat bij mij ook te laag nog. 0,9 stand-by en 0,6 als ik ga schuimen. Ik heb een Giotto Evo. V2.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron