Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Jofood
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 08:22

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Jofood » vr 04 okt 2013, 14:07

Ja, spijtig, maar ik zal het toestel (die overigens perfecte espresso aflevert) volgende week terugsturen voor nazicht.
Daarnet is mijn molen binnengebracht, een ascaso I steel 1, en doet goed zijn werk, rekening houdend met mijn beperkte kennis daarin, nog altijd de 25 sec. regel indachtig.

Keuken wordt verbouwd om mijn koffiehoek beter te stallen...
Wat doen jullie overigens met de smurrie van een net gebruikte portafilter, mij lijkt het soms een vies boeltje, ervaring tekort zeker, nu gebruikt ik een uitklopbak van Rocket.

Dank voor de reactie.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Spironski » vr 04 okt 2013, 14:30

"Smurrie"? Zou kunnen dat je iets te fijn maalt. Ik houd meestal echt compacte droge "koekjes" over. Die gaan In de uitklopbak, inderdaad. Het schijnt ook een bodemverbeteraar te zijn, maar bij mij gaat het als de uitklopbak vol is gewoon de afvalbak in.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Rene en Theo
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 20 dec 2013, 20:03

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Rene en Theo » do 30 jan 2014, 21:16

Ik ben een Belg, en verbaas me erover dat er hier in Belgie zeer weinig cofee lovers zijn, in tegenstelling tot onze bovenburen. Zelf al diverse keren naar Italie gereisd, en de vele koffiebars bezocht die overal in het straatbeeld opduiken, wilde al mijn hele leven een gelijkaardig glimmend espressotoestel, en nu heb ik er eentje.

Jofood.[/quote]
Inderdaad vreemd dat onze landgenoten ,in tegenstelling tot Nederlanders, minder interesse lijken te hebben in goede koffie. Misschien voor ons een uitdaging om andere Belgen te enthousiasmeren :D
Heb zelf ook een Rocket Cellini premium plus V2, waar ik erg tevreden over ben. Heb zelf de druk in boiler van 0,8 bar naar 1,1bar gebracht. Is goed zelf te doen met de instructie die op internet te vinden zijn. :lol:
Vond de temp. Van de koffie te laag. Heeft goed geholpen.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron