Siemens TE71321, paar vragen

clairevanhaut
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 20:49

Siemens TE71321, paar vragen

Berichtdoor clairevanhaut » ma 09 dec 2013, 11:33

Ik heb afgelopen weekend deze machine aangeschaft, het is de TE71321RW uit de EQ7 plus serie.

Eerst maar eens de handleiding bekeken en daar staat o.a. dus iets in over de Britta filter..

De britta filter zit er niet standaard bij, maar kan er dus wel in.. Wat googlen vertelt me dat het de smaak van de koffie ten goede kan komen en ook beter is voor de machine..

wie heeft er ervaring met deze filters ? Voor de kosten hoef ik het niet te laten, die dingen zijn relatief goedkoop en overal verkrijgbaar.. Maar is het nodig ?

Verder zie ik op filmpjes over het gebruik van de machine dat er ook een soort siliconen vet gebruikt wordt voor rubbertjes etc. Dit zit niet in de doos, maar kan ik wel aanschaffen oa via de Siemens site.. Is dat nodig ? Of kan dat achterwege gelaten worden.. Het zit er nl. nu niet bij..

Verder hoor ik natuurlijk graag ervaringen ;-)

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: Siemens TE71321, paar vragen

Berichtdoor Thomaserati » ma 09 dec 2013, 15:13

Het staat natuurlijk niet voor niets in de handleiding. Is maar net hoe lang je van je machine wilt genieten.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Siemens TE71321, paar vragen

Berichtdoor R&B » di 10 dec 2013, 10:42

De brita filters kan je bij elke witgoedzaak kopen.

De siliconenvet kan je gebruiken om de zetgroep zuiger mee in te smeren na het (vooral) chemisch reinigen.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

clairevanhaut
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 20:49

Re: Siemens TE71321, paar vragen

Berichtdoor clairevanhaut » di 10 dec 2013, 12:31

ik vraag me dan af als het zo goed is voor je machine, waarom stoppen ze er dan niet alvast 1 setje in ?

en dat tubetje zit er dus ook niet bij in.. moet je dus los bestellen.. Kan het met ieder tubetje siliconenspul of moet je iets speciaals hebben?

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Siemens TE71321, paar vragen

Berichtdoor R&B » di 10 dec 2013, 17:13

Het zal allicht béter zijn, noodzakelijk is een andere kwestie. ;)
Je moet iig voedselveilig siliconenvet gebruiken.
Molykote 111 en OKS 1110 zijn ook zulke vetten.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Rene en Theo
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 20 dec 2013, 20:03

Re: Siemens TE71321, paar vragen

Berichtdoor Rene en Theo » ma 27 jan 2014, 19:04

:D hi, even een reactie van een ex volautomaat gebruiker. Het is erggggggggggggg belangrijk om de brita filter te gebruiken. Scheelt je later een hoop ellende. Tevens smaakt je koffie er beter door. :lol:
En de tube , die is essentieel om je machine in topconditie te houden. Met alle respect, het zou het zelfde zijn als je zou vragen of de olie in je auto echt wel nodig is........... :!:
De bewegende delen moeten goed gesmeerd blijven. Er mag geen koffieprut tussen zitten, dus minimaal 1 keer per week de zetgroep goed afspoelen met koud !! Water. Anders gaat de vette substantie, die je dus hebt aangebracht er steeds af. Spoel je met koud water ,dan blijft dat een hele poos zitten!
Houd je machine goed schoon, anders drink je schimmelkoffie. Succes. :ugeek:

Frank071
Berichten: 12
Lid geworden op: di 06 aug 2013, 10:25

Re: Siemens TE71321, paar vragen

Berichtdoor Frank071 » wo 26 feb 2014, 13:58

Ik wil het gebruik van dat britta filter een beetje nuanceren. Het ligt vooral aan de kwaliteit van het drinkwater of het gebruik van het filter (veel) effect heeft. In een groot deel van Nederland is de waterkwaliteit prima en voegt het filter niet veel toe. Maar als je last hebt van (relatief) hard water of water met een hoge chlorering dan heeft een filter zeker zin. Bedenk echter: de soort koffie en de mate waarin je de machine schoonhoudt spelen ook een grote rol bij de smaak.

Frank


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron