Re: Branden met de Gene

11
grad schreef:Ja die vangt alle vliesjes,maar dat moet je goed in de gaten houden.
In Eindhoven brande ik in het begin in de keuken onder de afzuigkap,maar was een keer vergeten die vliesjesvanger te legen na een branding,bijna de fik erin,volop rook en stank.
Sindsdien brand ik buiten zonder die vliesjesvanger,werkt ook beter volgens mij.
Och dat Illy kopje,vind ze toch wel lekker drinken,heb van allerlei soorten kopjes,geen speciale voorkeur.
Haha, maar ik doel er op dat hij er zo smerig uitziet ;)
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

13
Grad, Mag ik vragen hoe lang en met welk profiel jij de india monsooned malabar brand? In verhouding tot wat ik hier elders lees heb ik een vrij lange brandtijd, terwijl het juist korter zou moeten zijn?

(Zit nu op 5 min voorverwarmen op 110, 0-4 drogen op 110-130 graden, 8 min - 190 graden, en bij 12 naar 215. 1e crack rond 17 minuten.) Ik stop rond 19 minuten...
| Profitec Pro 800| niche zero|v60 | aeropress |1zpresso x-pro s | Genecafe

14
Mijn profiel voor de Malabar is ,5 Min leeg voorverwarmen op 170 Gr, 225 gram erin en 5 Min drogen op 170 , dan omhoog naar de 220 Gr en ik stop net in de 2de crack.
Die cracks zijn zeer goed te horen bij de Malabar, heb altijd een mooie boon met dit profiel.
Moet toevallig toch wat batches branden vandaag zal er wat foto,s van maken.
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje