isomac MACININO PROFESSIONALE

Virgilio
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 20 dec 2013, 19:41
Locatie: Amsterdam

isomac MACININO PROFESSIONALE

Berichtdoor Virgilio » do 02 jan 2014, 20:13

Hallo iedereen,

ik wil graag een goede maler kopen en dacht aan de bezzera bb005. Ik heb thuis een Isomac macinino die ik gebruik voor mijn bialetti moka potje. De hoogte mag niet meer dan 50 cm zijn dus tweede hands professionals machines vallen af.
De maler kan fijn malen en de korrelgrootte ziet er op het oog homogeen uit. Maar ik heb geen geoefende oog. :?

Heeft iemand ervaring met deze isomac maler en zal deze voldoen om een goede espresso te zetten met een (nog te kopen) lever van Pavoni (met ring)? Ik zal ook vers gebrande koffie gebruiken.
Of is de bezzera beter?
Ik heb al gekeken op coffeegeek en daar zijn de meningen verdeeld.

alvast bedankt voor jullie input

Details van de isomac:
Grinder on demand, 430 stainless steel body.
Conic wheels in hardened steel - diameter 38 mm.
Option to select grinding.
250 gr coffee beans hopper.
Chromed cover.

Dimensioni (LxAxP)|Dimensions(LxHxD) 110x290x200 mm
Peso|Weight 3 kg
Contenitore caffè|Hopper 250 g
Potenza|Power 100 W

bron: http://www.isomac.it/model.asp?id=14

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: isomac MACININO PROFESSIONALE

Berichtdoor Spironski » do 02 jan 2014, 21:12

Er bestaan bijna geen 2-de hands horecamalers die hoger zijn dan 50 cm. zodra je de hopper verwijdert. Ik zou die optie zeker niet zomaar overslaan. Zo is mijn Mazzer Major, mèt vultrechter, "slechts" 43cm hoog.

Dat gezegd hebbende: de BB005 zal bijna zeker wel een beter resultaat geven dan de Macinino. Deze laatste machine is vrees ik toch ook niet goed genoeg voor de Pavoni's (overigens moet het maalsel juist niet homogeen zijn, maar bi-modaal).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: isomac MACININO PROFESSIONALE

Berichtdoor @3aan » do 02 jan 2014, 21:19

Ik heb hier een MK Pro-m en die is incl hopper maar 37cm hoog ;)

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: isomac MACININO PROFESSIONALE

Berichtdoor bvds » do 02 jan 2014, 21:45

De mijne is ook 37 cm ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Virgilio
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 20 dec 2013, 19:41
Locatie: Amsterdam

Re: isomac MACININO PROFESSIONALE

Berichtdoor Virgilio » do 02 jan 2014, 22:00

Bedankt voor de snelle respons!

Okay, de bb005 is dus beter dan de isomac en is goed genoeg voor een Pavoni. Kan ik het zo samenvatten?

Misschien begrijp ik het niet volledig maar wat heb je aan een maler als er geen hopper op zit?

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: isomac MACININO PROFESSIONALE

Berichtdoor mloes » do 02 jan 2014, 22:27

Ik heb een fiorenzato (echt een joekel), gebruik weleens zonder hopper, dan zet ik gewoon een kopje over het maalgedeelte heen. Je kan eventueel ook de hopper modificeren. (afsnijden en voor sommige merken zijn er kleinere te koop). Zelf creatief is ook een optie!

Ik bewaar geen bonen in de hopper, maar in een pot ernaast, dan worden de bonen ook niet beïnvloed door het licht. Ik maal per kopje de bonen die ik nodig heb...
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Virgilio
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 20 dec 2013, 19:41
Locatie: Amsterdam

Re: isomac MACININO PROFESSIONALE

Berichtdoor Virgilio » do 02 jan 2014, 22:54

Tja, zelf een maler bouwen is ook een optie en bijzonder creatief, mloes.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: isomac MACININO PROFESSIONALE

Berichtdoor Spironski » do 02 jan 2014, 23:18

Mloes' idee is minder gek dan je denkt hoor. Er zijn veel forumleden die hun maler op één of andere manier hebben gemodificeerd. Misschien wil Bluecold wel een plaatje van zijn Frankensteinmaler posten :lol: .

Zo zijn er dus ook veel mensen (de meesten?) die de hopper van hun horecamaler hebben gehaald, de hals van de maler zelf kan immers in veel gevallen genoeg boontjes bevatten voor 1 of 2 kopjes koffie, soms wel meer. Een platte trechter of een minihopper kan het doseren dan wat vergemakkelijken. Er zijn dus, zoals geopperd, veel creatieve oplossingen verzonnen om van die onnodig grote hopper af te komen en deze te vervangen voor iets meer praktisch.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: isomac MACININO PROFESSIONALE

Berichtdoor Wedj » do 02 jan 2014, 23:32

Heb bij mijn le san marco de hopper verwijderd en een kleine demoka hopper opgezet met aangepaste ring en merk nu dat ik bonen toevoeg per keer en dat zou ook zonder hopper kunnen.....
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: isomac MACININO PROFESSIONALE

Berichtdoor Thomaserati » do 02 jan 2014, 23:36

Zie ook dit topic voor een kleinere hopper. Was vrij simpel en je hoeft niet te single dosen. Nu gewoon 200 gram bonen erin ( ipv de 1,5 kilo in de oude hopper)...blijft zo echt wel onder de 50 cm.

viewtopic.php?f=19&t=4820
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 24 gasten

cron