zoekend naar een bonenmaler

Gebruikersavatar
Klush
Berichten: 31
Lid geworden op: do 13 feb 2014, 21:40
Locatie: Arnhem
Contacteer:

zoekend naar een bonenmaler

Berichtdoor Klush » ma 17 feb 2014, 17:09

Beste baristas,

Nieuw op het forum zal ik me even voorstellen. Onlangs ben ik overgestapt van een Jura volautomatisch koffie machine naar een Rancilio Silvia v2. Eindelijk heb ik de met 'slootwater vervuilde koffie' verruild voor de betere espresso. Mede met behulp van dit forum en andere websites probeer ik me wat meer in de materie te verdiepen en heb ondertussen al wat gesleuteld aan de RS v2. Heerlijk om je zo in deze espresso-wereld te verdiepen.
Momenteel maak ik nog gebruik van voorgemalen espresso maling. Wetende dat ik hiermee natuurlijk volledig de plank mis sla en vanuit een milieu en financieel oogpunt probeer ik me op een bonenmaler te oriënteren. De beperking die ik heb is de ruimte in mijn keuken en aangezien ik net een verbouwing achter de rug heb, ik wist nog niet dat ik aan deze hobby zou beginnen, was ik niet van plan mijn keuken aan de grote horeca maler aan te passen. Ik zoek dus een kleiner model maler, niet veel groter dan de Rancilio machine die ik heb.
Nu heb ik de Ascaso i-mini bonenmalers gezien en zou ik graag van de experts willen horen of deze maler voldoet aan de eisen om een lekkere espresso te bereiden. Zijn er andere merken die kleine malers in het assortiment hebben? Wat betreft de prijs neig ik in eerste instantie naar een maximum bedrag van 100 a 150 euro. Ik houd dus ook geregeld het aanbod hier en op marktplaats in de gaten.

Heeft iemand enkele aanraders/tips?
Hartelijk dank.

Groeten,
Bart
Carimali Uno, Carimali M1, Behmor 1600, Bodum Santos vacuum, Leopold Vienna cafetiere, Bialetti Kitty

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: zoekend naar een bonenmaler

Berichtdoor Erik82 » ma 17 feb 2014, 17:15

Maler is niet voldoende en verder raad ik je aan de zoekfunctie te gebruiken. Je bent ongeveer nummer 100 die dezelfde vraag stelt. Genoeg over te vinden als je enige moeite doet.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

hielke
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 09:45

Re: zoekend naar een bonenmaler

Berichtdoor hielke » ma 17 feb 2014, 18:49

met opbouwende kritiek kom je verder dan met dit antwoord Erik82.
Ecm Elektronika Profi, Quamar M80e

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: zoekend naar een bonenmaler

Berichtdoor Erik82 » ma 17 feb 2014, 19:09

Om maar in dezelfde trant te blijven. Met zoeken kom je verder dan deze vraag. Als eerste post iemand op zijn zogenaamde fouten wijzen getuigt ook niet van enige kennis van de normen en waarden op dit forum. Anders was je het wel met mijn antwoord eens geweest.

Als er ook maar enigszins moeite was gedaan om wat uit te zoeken had er wel een zinnig antwoord geweest. Mijn kritiek is trouwens opbouwend. Ik geef eerst aan dat de maler niks is en ga dan pas in op zijn/haar gebrek aan het doen van enig vooronderzoek.
Laatst gewijzigd door Erik82 op ma 17 feb 2014, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: zoekend naar een bonenmaler

Berichtdoor Bluecold » ma 17 feb 2014, 19:12

Niet voldoende. Lijkt me klaar als een klontje. Verder, als je keukenkastjes zo laag hangen dat je er geen fatsoenlijke bonenmaler onder kan proppen dan zou ik mn geld terug vragen. Een messenblok past dan ook niet.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

hielke
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 09:45

Re: zoekend naar een bonenmaler

Berichtdoor hielke » ma 17 feb 2014, 19:19

ik zeg als nieuwkomer niet dat je ongelijk hebt, maar de toon maakt de muziek, en een ieder is niet gelijk. Persoonlijk heb ik veel van dit forum opgestoken, echter eenduidige antwoorden vinden is lastig, want je hebt vaak wel met meningen te maken.
Ecm Elektronika Profi, Quamar M80e

Gebruikersavatar
Klush
Berichten: 31
Lid geworden op: do 13 feb 2014, 21:40
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: zoekend naar een bonenmaler

Berichtdoor Klush » ma 17 feb 2014, 20:00

Een ieder bedankt om toch de moeite te willen nemen al dan niet nuttig commentaar te willen plaatsen.
Wat mij betreft een gesloten topic.
Carimali Uno, Carimali M1, Behmor 1600, Bodum Santos vacuum, Leopold Vienna cafetiere, Bialetti Kitty


Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: zoekend naar een bonenmaler

Berichtdoor Erik82 » ma 17 feb 2014, 20:36

Dat is wel erg snel opgegeven. Je had toch minstens de moeite kunnen nemen om te zoeken en met een gerichtere vraag te komen. Dan had je namelijk wel zinnigere antwoorden gekregen. Als je zelf geen moeite wil doen kun je ook niet verwachten dat anderen dat wel voor je doen.

Als je uberhaupt ascaso in de zoekfunctie in had getikt had je de vraag namelijk al niet eens hoeven stellen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: zoekend naar een bonenmaler

Berichtdoor Thomaserati » ma 17 feb 2014, 20:47

Compact en ok tot goed kom je toch al snel uit bij een Mahlkonig vario, eureka mignon of bezerra bb005. Zal alleen lastig worden dan binnen je budget te blijven dus gewoon nog ff doorsparen.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: zoekend naar een bonenmaler

Berichtdoor @3aan » ma 17 feb 2014, 20:51

ik zeg als nieuwkomer niet dat je ongelijk hebt, maar de toon maakt de muziek, en een ieder is niet gelijk. Persoonlijk heb ik veel van dit forum opgestoken, echter eenduidige antwoorden vinden is lastig, want je hebt vaak wel met meningen te maken.
Daar heb je helemaal gelijk in, er wordt immers om een mening gevraagd?!

Dan mag je die toch geven, al zijn er soms wat ongenuanceerd lijkende; mede doordat dezelfde vraag keer op keer wordt gesteld en kan het antwoord soms wat wrevelig overkomen, je moet begrijpen dat het niet altijd even makkelijk is om iedereen maar te begrijpen, begrijp je wat ik bedoel? :o

Er zijn er hier legio die graag willen helpen maar als dan diegene die vraagt, niet zelf de moeite heeft genomen een beginners sectie door te nemen en zelf ook om te lezen wat info tot zich neemt.

En dan het gegeven ik heb een kleine keuken en wil de beste maler maar mag niet meer dan 100 - 150 euro kosten, ja wat wil je dan weten (je had zelf al kunnen lezen dat de maler zo'n beetje het belangrijkste onderdeel van de keten is + Verse Bonen)

Wat dan ook "steekt" de opmerking;
Wat mij betreft een gesloten topic.
Zonder ook maar geprobeerd te hebben "iets" te willen begrijpen.


Als laatste opmerking we zijn hier stuk voor stuk:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door @3aan op ma 17 feb 2014, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten

cron