Ga ik zeker doen,maar heb door de reacties al veel foto's gezien, super bedankt allemaal.
Ik laat vandaag het resultaat weten.
Groeten Franco
Re: Isomac Amica problemen met de druk
32Jackpot, de Isomac Venus is weer top, het was de OVP die waarschijnlijk dicht zat. Ik heb vandaag het zuur via Peter binnengekregen om de Isomac Amica te ontkalken, ga ik vanavond op de door hem aangegeven manier uitvoeren, hopen dat ook mijn Amica weer gaat functioneren.
Groeten Franco
Groeten Franco
33Super! Eind goed al goed. En dan heb je dalijk ineens een 2 groeper! 
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
34Jammer, het goed ontkalken heeft (nog)niet geholpen. Ik ben er haast zeker van dat het de OPV is, deze gaat eigenlijk direct open op het moment dat er druk moet zijn. Ook nog geprobeerd om de slang van de OPV die naar het reservoir gaat dicht te knijpen om te kijken of ik dan misschien iets druk krijg, maar dan knalt de slang van de aansluitnippel af. Ik denk dat de OPV vast zit op de stand dat de klep open staat. Bij mijn Isomac Venus zat er een zeskant op die ik zo kon losdraaien, maar deze is helemaal rond achter de aansluitnippel, weet iemand of deze ook te demonteren is?
Groeten Franco
Groeten Franco
35Ik denk dat de OPV niet helemaal lekker is, heb hem losgehaald, schoongemaakt en er weer ingezet, maar helaas geen goed resultaat. Geen druk op de zetgroep, OPV gaat dan eigenlijk ook direct open, met een blindplaat erin, gaat de OPV direct open, er wordt dus geen druk opgebouwd. Pomp werkt prima. Mogelijk dat ik de tweede paasdag een OPV bij Peterkan ophalen,zou een superservice zijn.
Groeten Franco
Ps als iemand nog tips heeft, hoor ik het heel graag.
Groeten Franco
Ps als iemand nog tips heeft, hoor ik het heel graag.
36Blijft een vreemd verhaal, tweede paasdag bij Peter langs geweest(wat een top service), hij heeft de OPV getest, maar deze lijkt redelijk goed te functioneren. Vandaag de E61 zetgroep maar is grondig schoongemaakt, lijkt allemaal goed te functioneren, tot dat er koffie in het bakje komt. Een paar druppels komen eruit en het water gaat via de OPV het reservoir weer in. Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen? Anders moet ik maar weer eens naar Peter met de machine.
Groeten Franco
Groeten Franco
37Zoals al eerder gezegd, zou ik het 3-wegventiel eens schoonmaken.
38Sorry ik ben een leek, is een driewegventiel iets anders dan een OPV? En als dat zo is, waar zit dat ding?
Groeten Franco
Groeten Franco
39bericht van 5 dagen geleden;Franco schreef:Sorry ik ben een leek, is een driewegventiel iets anders dan een OPV? En als dat zo is, waar zit dat ding?
Groeten Franco
CarpSafari schreef:Peter bevestigd wat ik ook al vermoedde en de verkeerde ontkalkingswijze houd in dat er zeer waarschijnlijk verstopping door brokjes kalk optreed. Tja en dan heb je 2x zoveel werk, het ware beter geweest dit forum vooraf te raadplegen, maar dat is nu crying over spilled milk.
Maakt het pompje wel geluid? Ik zou eerst het slangetje na de pomp even loshalen om te zien of de verstopping daar zit.
Ook het 3-wegventiel is daarvoor een goede kandidaat.
Verder een goede kans dat ook je kranen van stoom en water verstopt raken.
En zoals al gemeld kan ook je wateraanvoer geblokkeerd zijn.
Het is in de toekomst beter je water te ontkalken, harsfilter of filterzakje in de tank te hangen en te voorkomen dat kalk je machine gaat verstoppen.
Je gaat nu een iets steilere leercurve bewandelen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
40Ik weet niet waar die op een Amica zit, maar als je deze link volgt, zie je hoe zo'n ding eruit ziet en hoe je m schoonmaakt. Is vrij simpel.
Ik zei al eerder dat het 3 weg-ventiel wel vaker blokkeert als er vuil inzit, maar de spoel kan ook doorgebrand zijn.
http://www.thuisbarista.nl/forum/viewto ... f=3&t=2536
Ik zei al eerder dat het 3 weg-ventiel wel vaker blokkeert als er vuil inzit, maar de spoel kan ook doorgebrand zijn.
http://www.thuisbarista.nl/forum/viewto ... f=3&t=2536