Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor Spironski » zo 21 sep 2014, 20:11

Inderdaad onafhankelijk, en dus ook zonder verplichting om te vermelden wie wat maakt. Nu is dit onderwerp best wel een paar keer behandeld, hier op het forum, maar heb je het kennelijk nog niet gevonden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor SteefM » di 23 sep 2014, 14:59

Maar het verbaast mij wel dat ik op deze website nauwelijks informatie heb kunnen vinden dat de Bezzera eigenlijk ECM fabriceert, maar dan veel goedkoper. Dit kan een beginnende huisbarrista vele euro's schelen.
Ik heb geen aandelen in Bezzera of Rocket, maar hoewel ze grotendeels op elkaar lijken zijn ze dus niet identiek zoals je lijkt te suggereren. Onderdelen zijn nu eenmaal niet hetzelfde en de warmtewisselaar is bij Bezzera horizontaal, wat kan veroorzaken dat je langer moet cooling flushen.

Met andere woorden: het kan best een goede/afgewogen keuze zijn om meer geld te besteden aan een machine die anders (misschien wel beter?) in elkaar zit.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor Spironski » di 23 sep 2014, 17:23

Bovendien zijn het Bezzera en ECM die erg op elkaar lijken, aangezien ze uit dezelfde fabriek komen. Bezzera bouwt niet de machines voor Rocket, die doet dat zelf, en die zijn dus ook echt wel wat anders (en zeker niet minder, als ik alle berichten mag geloven).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor Wedj » di 23 sep 2014, 20:46

mijn nieuwe HX machine is nu reeds één jaar oud en komt uit heidelberg germany.
Ziet uit als italiaans met de d van deutsche gründlichkeit.
Dit is ook een weerspiegeling van mijn ander hobby: motoren
Zowel een italaan als een duitser zijn aanwezig , dus ik denk heb in deze espressomachine de ideale combinatie gevonden
Kortom ik ben er erg tevreden mee. :D
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor fransg » za 04 okt 2014, 23:00

Alleen jammer dat het nu nog een dikke maand wachten is :)
Weet je al of er wat onderweg is?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor Nomad » zo 05 okt 2014, 00:46

Alleen jammer dat het nu nog een dikke maand wachten is :)
Weet je al of er wat onderweg is?
Helaas, nog geen bericht van Kafko. Ik hoop maandag bericht te krijgen. Als alles op schema is, dan zou het vrijdag uit Italië verstuurd moeten zijn en krijgt Kafko het eind komende week. Ongetwijfeld wel een Track&Trace, dus ik denk dat ik maandag/dinsdag wel bericht krijg.
Maar ik denk dat het wel eens enkele daagjes later kan worden, anders had ik vast al wel wat gehoord.

Hoop wel echt dat hij voor de 18e binnen is, dan is de mini-meet :). Maar dat is nog weer een week verder dan Kafko mij beloofd heeft, dus ik heb goede hoop. Ik ben flexibel in ieder geval qua ophalen.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor Nomad » ma 06 okt 2014, 12:24

Alleen jammer dat het nu nog een dikke maand wachten is :)
Weet je al of er wat onderweg is?
En net bericht gehad dat hij morgen bij Kafko afgeleverd gaat worden. Ik ga woensdag naar Kafko om mijn machine op te halen :)
Mooi op tijd dus ook voor de meeting :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor fransg » ma 06 okt 2014, 12:29

Super!! Ik kom dan net aan bij een andere Rocket van Kafko die in Sydney staat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor Nomad » wo 08 okt 2014, 15:40

De Rocket staat sinds vandaag bij mij in de keuken. Net al enkele bakjes gezet, maar dat zal nog wel even finetunen worden. Heb nog niet de smaak eruit die ik er bij de Domobar uit kreeg, maar dat komt nog wel.

Hij heeft zijn bekende pluspunten, die zal ik niet noemen want die kan je zelf wel raden, maaar mijn god hij heeft ook een nadeel. De drip-tray is zo ini mini wini tiny oekelig klein van formaat, wat een nutteloos ding is dat zeg. En dan bedoel ik niet eens dat hij zo klein van inhoud is, maar qua oppervlak. Als je een beetje schoonmaakt of de groep laat lopen, dan spettert het geheel buiten je lekbakje. Man, ze hadden dat bakje gewoon 10cm dieper moet maken naar voren toe. Nu heb ik er maar een doekje voor gelegd om het spetteren op te vangen en na elke keer het doekje maar uitwringen :S

Afbeelding

Als je gewoon de groep laat spoelen zonder houder, dan valt het nog maar net in de lekbak, laat staan dat je een blindfilter-wiggle doet om de gasket schoon te maken, ...dan kan je je aanrecht afnemen :S
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor bobbee » wo 08 okt 2014, 15:47

Daar heb je een punt. Die driptray is klein en ondiep. Ik heb ook al zitten denken om er een afvoer op te maken. Peter kan ook lekbakken leveren met aansluiting voor een afvoer. Dan nog een slang erop en een gat in de vloer. :P
Ik moet zeggen dat het uiteindelijk ook wel weer went.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron