Op zoek naar een maler

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Berichtdoor @3aan » za 11 okt 2014, 20:45

Als de hopper eraf is zie je dan de maalschijf draaien als je maler start?, indien ja dan kieper je er handmatig een kopje bonen in en als die dan maalt, is het OK wat de maler betreft en anders inderdaad even kijken of je het schuifje van de hopper geopend heb, indien de maler niet maalt dan moet je de bovenste maler dus de verstelbare er even helemaal af halen zoveel mogelijk naar grover draaien (uiteraard heb je de stekker uit de contactdoos gehaald) even kijken of de maler vrij kan draaien en er niet per ongeluk een blokkade is opgetreden evt door een vreemd object.

De rest horen we wel weer.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Marbarsie
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 04 jul 2014, 13:57

Re: Hallo allemaal!

Berichtdoor Marbarsie » za 11 okt 2014, 23:45

Bovenste maler erafgehaald. Malers draaien gewoon. Krijg alleen de bovenste maler maar teruggedraaid totdat hij niet verder kan. Dan is er nog steeds een aardige ruimte tussen beide malers. Dus erg grove maling....

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Hallo allemaal!

Berichtdoor bobbee » za 11 okt 2014, 23:54

Als je de bovenste maler zover draait tot hij niet verder kan, zie je dan als je erin kijkt de onderste schijf meedraaien? Zo niet, dan kan (moet) hij nog een stukje verder kunnen worden ingedraaid.
Misschien zit er nog vuiligheid of koffie vet op schroefdraad?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Hallo allemaal!

Berichtdoor Wedj » zo 12 okt 2014, 00:08

dit herken ik wel.
Horecamaler la san marco gekocht, uit elkaar gehaald en gereinigd.
Nieuwe schijven erin en ingedraaid.
Starten niks te malen, bonen erin en niks.
Weer alles uit elkaar eens beter bekeken en ja hoor onderste 4 rijen van schroefdraad verstopt met olie/boon resten. Deze netjes eruit gehaald met kleine staalborstel en daarna kreeg ik ook de schijven op elkaar en malen als een tierelier dus wel heel herkenbaar wat bobbee zegt
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Marbarsie
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 04 jul 2014, 13:57

Re: Hallo allemaal!

Berichtdoor Marbarsie » zo 12 okt 2014, 00:12

Zal morgen weer eens ff kijken.
Bedankt alvast

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Berichtdoor @3aan » zo 12 okt 2014, 06:07

dit herken ik wel. <
>
Deze netjes eruit gehaald met kleine staalborstel en daarna kreeg ik ook de schijven op elkaar
Wees oZo voorzichtig met een staalborstel, voordat je het weet heb je de schroefdraad beschadigd en dan ben je verder van huis, het is immers maar aluminium waar je die staaldraden in laat schuren en schrapen, beter "Geen staalborstel" gebruiken, er zijn zat andere dingen die te gebruiken zijn, bvb een nagelborsteltje met een beetje vocht erop om die zooi op te lossen.

Daarna minutieus reinigen en ook de ring die je erin draait niet vergeten even goed te reinigen als de buitenring, als dat gedaan is doe je een minuscule hoeveelheid vet in het onderste deel van de groef van de binnenring en dan voorzichtig eerst zoeken naar de schroefdraad door de bovenste maler voorzichtig op de onderste te plaatsen en dan eventjes tegen de draad in te draaien totdat je de maler als het ware er in voelt klikken, dan kan je vrijwel altijd goed de maler erin draaien, je moest eens weten hoeveel malers er door geweld naar de kloten worden geholpen. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Marbarsie
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 04 jul 2014, 13:57

Re: Hallo allemaal!

Berichtdoor Marbarsie » zo 12 okt 2014, 16:49

Ik heb het schoongemaakt en maler werkt weer.
Nu weer geen warm water uit bricoletta.....
Lekker begin van mijn espressoavontuur...

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Op zoek naar een maler

Berichtdoor Spironski » zo 12 okt 2014, 17:44

Nou ja, hopelijk heb je het daarna dan wel voor elkaar. Kan je eindelijk beginnen met goede espresso maken.

Open dan graag wel even een nieuw draadje.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten