Gevraagd koffiemolen (die stiller maalt)

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Gevraagd koffiemolen (die stiller maalt)

Berichtdoor Wedj » ma 13 okt 2014, 23:32

ik herken wel het probleem
Heb zelf een la san marco sm 90.
Deze staat op een 4mm rubberen ondergrond en deze ligt weer op een ECM afklopbak.
Deze bak heb ook nog op extra rubbers gezet en dan staat ie op het aanrecht.
Vind hem ook lawaaierig.( volle mini hopper gevuld of niet)
Zitten ca 20 kilo oude schijven in.
Maar maalt als een tierelier dus ik accepteer het.

mvg
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Gevraagd koffiemolen (die stiller maalt)

Berichtdoor @3aan » di 14 okt 2014, 09:41

ik herken wel het probleem
Heb zelf een la san marco sm 90.
Deze staat op een 4mm rubberen ondergrond en deze ligt weer op een ECM afklopbak.
Deze bak heb ook nog op extra rubbers gezet en dan staat ie op het aanrecht.
Vind hem ook lawaaierig.( volle mini hopper gevuld of niet)
Zitten ca 20 kilo oude schijven in.
Maar maalt als een tierelier dus ik accepteer het.

mvg
Toch blijft er nog een Klankkast onder staan, gerubberd of niet gerubberd. :mrgreen:

PS ik heb hier al heel veel malers over de vloer gehad, bij sommigen heb ik er zelfs dempingsmatjes op strategische plaatsen ingeplakt en dat werkt ook, was alleen een heel werk om dat op de juiste plek te krijgen, deed dat meestal met een "tijdelijke" tape aan de buitenzijde en dan als alles naar m'n zin was naar de binnenkant, er zwerven hier en daar nog van die molens op de fora.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Grimoire
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 07:47

Re: Gevraagd koffiemolen (die sneller maalt)

Berichtdoor Grimoire » di 14 okt 2014, 10:02


Die vaatwasser veroorzaakt meer herrie als dat je jezelf wilt laten geloven en het gebruik zonder hopper geeft ook meer herrie, doe het maar eens met een hopper en een beetje bonen in de hopper. ;)
Hebben we gedaan (K6) en het maakte niets uit ouwe.. :mrgreen:
Hier sluit ik me bij aan.

Getest overigens en maakt weinig uit zoals ik al zei.

Ik heb een home studio en ben een aardige expert wat geluid betreft
Een klankkast van dat formaat gaat vooral meedoen als het om geluiden met lage frequentie gaat, het malen van bonen geeft in mijn geval vooral een hoge frequentie (om het even simpel te houden)
Wat meer invloed heeft is dat het apparaat in een hoekje staat met gladde harde oppervlakken eromheen die heel goed hoge tonen weerkaatsen. Hierdoor is het misschien extra luid op die plek.

Voor wie er anders over denkt en de geluids discussie voort wil zetten, graag in een ande topic.

Nog steeds ben ik nieuwschierig over of er malers zijn die niet een gesprek overstemmen ;)
Misschien allemaal te duur net als de k30 maar dan heb ik er in ieder geval wat van geleerd

Uiteindelijk zal ik dan toch gewoon op nieuwe schijven uitkomen, ook een verbetering
Moccamaster, Wilfa Svart. Quickmill 0930, faema maler.

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gevraagd koffiemolen (die stiller maalt)

Berichtdoor Erik82 » di 14 okt 2014, 12:40

Malers zijn gewoon lawaaibakken. Des te groter en duurder des te sneller ze malen dus minder lang overlast. Voor zover ik weet is de K30 de enige maler die echt ontworpen is om stil te zijn. Alle thuismalers zijn langzaam en lawaaiig. Je zult er mee moeten leren leven of een hele dure maler kopen (MK K30, Compak K10 Fresh, Mazzer Major E).
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Gevraagd koffiemolen (die stiller maalt)

Berichtdoor Spironski » di 14 okt 2014, 13:23

Als wij een gesprek hebben tijdens het koffiezetten, stopt dat meestal 5 seconden als ik mijn Major gebruik. Zo niet, dan moeten we toch een beetje onze stem verheffen. Beide vind ik geen probleem.
En hoewel ook ik nogal gevoelig ben voor geluid, vind ik het geluid van mijn maler niet storend.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Gevraagd koffiemolen (die stiller maalt)

Berichtdoor SteefM » di 14 okt 2014, 14:33

Het geluid komt volgens mij niet eens zozeer van de maler, maar vooral van het malen. Zelfs mijn handmaler maakt aardig wat geluid. Ligt m.i. vooral in de 'natuur' van het breken van de harde koffie bonen. Enige wat een maler zou kunnen doen, is het malen van de bonen laten plaatsvinden in een soort 'semi-geluidsgeïsoleerde ruimte' (beetje ingebouwd dus). Dat zou dan wel de bereikbaarheid van de maalschijven beperken.

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gevraagd koffiemolen (die stiller maalt)

Berichtdoor Erik82 » di 14 okt 2014, 15:00

De HG One (handmaler) maakt ook aardig wat lawaai en dat is inderdaad alleen door het breken/malen van de bonen. De motor heeft weinig te maken met het harde geluid. De echte grote bakbeesten malen in 3-4s rond de 18gr dus dan heb je er minder last van maar niet meer dan dat. Enige uitzondering is dus de K30 die speciaal is gebouwd om het geluid te dempen door de grote ronde ton en doet dit erg goed.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Gevraagd koffiemolen (die stiller maalt)

Berichtdoor bvds » di 14 okt 2014, 19:48

een MK vario is anders ook aardig stil.
komt een nieuwe versie uit met metalen PF houder zoals in de Bartaza forte en volgende mij een metalen drager voor de maalschijven.
dus zo zoetjes is het meeste plastic uit de vario wel verdwenen.
de Baratza Forte komt volgens mij ook binnenkort naar NL en zal dus ook wel redelijk stil zijn.
en anders inderdaad met de hand malen of een K30 kopen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Gevraagd koffiemolen (die stiller maalt)

Berichtdoor @3aan » di 14 okt 2014, 20:17

ik herken wel het probleem
Heb zelf een la san marco sm 90.
Deze staat op een 4mm rubberen ondergrond en deze ligt weer op een ECM afklopbak.
Deze bak heb ook nog op extra rubbers gezet en dan staat ie op het aanrecht.
Vind hem ook lawaaierig.( volle mini hopper gevuld of niet)
Zitten ca 20 kilo oude schijven in.
Maar maalt als een tierelier dus ik accepteer het.

mvg
Dat zijn dan flinke schijven. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Gevraagd koffiemolen (die stiller maalt)

Berichtdoor Wedj » di 14 okt 2014, 20:23

haha ik lees het nu ja een heel duur postpakketje :-) wel flinke oud ijzer prijs straks. :mrgreen:
Ik bedoelde haha dus 20 kilo gemalen bonen oud.
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brammm en 9 gasten