Behmor mortis!

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Behmor mortis!

Berichtdoor cremalover » do 16 okt 2014, 07:03

Mijn Behmor heeft na 5 jaar en ongeveer 180 kg de geest gegeven.
Gruwelijk. :cry:
Jammer genoeg zijn ze niet meer leverbaar anders had ik gelijk een nieuwe besteld.
Geen gebrande koffie in huis en nog erger ....geen alternatief dat betaalbaar is. :(
Eerst maar wat DE bij Appie gaan kopen. :twisted:

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14927
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Behmor mortis!

Berichtdoor fransg » do 16 okt 2014, 07:17

Oei dat is een ernstige zaak!!

Mijn medeleven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Behmor mortis!

Berichtdoor bobbee » do 16 okt 2014, 07:18

Dat is balen! Wat doet hij niet meer? Stopte hij er ineens vanzelf mee? Ze zijn best wel te servicen hoor. Als het control panel kaduuk is, die kun je bestellen via sweet maria's. Verwarmingselement zou je even de weerstand van door kunnen meten en zal ook vast wel leverbaar zijn via behmor zelf. Maar dat weet je vast zelf ook wel.
Niet weggooien, en anders graag mijn kant op! :wink:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Behmor mortis!

Berichtdoor cremalover » do 16 okt 2014, 07:32

Oei dat is een ernstige zaak!!

Mijn medeleven.
Dank u.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Behmor mortis!

Berichtdoor cremalover » do 16 okt 2014, 07:35

Dat is balen! Wat doet hij niet meer? Stopte hij er ineens vanzelf mee? Ze zijn best wel te servicen hoor. Als het control panel kaduuk is, die kun je bestellen via sweet maria's. Verwarmingselement zou je even de weerstand van door kunnen meten en zal ook vast wel leverbaar zijn via behmor zelf. Maar dat weet je vast zelf ook wel.
Niet weggooien, en anders graag mijn kant op! :wink:
We hadden stroomuitval tijdens het branden zodat hij niet heeft kunnen koelen.
Nu slaan de stoppen in huis door als ik de stekker in het stopcontact doe.
Heb hem net ff "geschud" :( en een paar lichte tikjes op de zijkant gegeven.
Deed hij het net weer maar stopte halverwege.Err4 op display.
Koeling aangezet en tijdens het koelen vlogen zojuist de stoppen er weer uit.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Behmor mortis!

Berichtdoor bobbee » do 16 okt 2014, 07:41

Dan is het control panel niet stuk. (Er is een upgraded versie trouwens, geeft je meer controle over het brandproces en beter resultaat)
Waarschijnlijk ergens lekstroom. Zit hij op een geaard stopcontact? Kan zomaar een draadje zijn of een schakelaar die vervangen moet worden...Ik weet er helaas te weinig van om je goed advies te geven maar ik zou hem laten maken. Het is zonde om deze zo weg te doen! Heerlijk om 450 gram in 1x te branden.

Nog even gezocht;

Err4- General causes are either a bad draw fan, bad or loose connection, afterburners not working or malfunctioning front panel.

Ik zou behmor direct mailen. Ze hebben een hele goede service wat ik gelezen heb.

https://behmor.wufoo.com/forms/sqioezp18k8kla/
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Behmor mortis!

Berichtdoor cremalover » do 16 okt 2014, 07:55

Dan is het control panel niet stuk. (Er is een upgraded versie trouwens, geeft je meer controle over het brandproces en beter resultaat)
Waarschijnlijk ergens lekstroom. Zit hij op een geaard stopcontact? Kan zomaar een draadje zijn of een schakelaar die vervangen moet worden...Ik weet er helaas te weinig van om je goed advies te geven maar ik zou hem laten maken. Het is zonde om deze zo weg te doen! Heerlijk om 450 gram in 1x te branden.

Nog even gezocht;

Err4- General causes are either a bad draw fan, bad or loose connection, afterburners not working or malfunctioning front panel.

Ik zou behmor direct mailen. Ze hebben een hele goede service wat ik gelezen heb.

https://behmor.wufoo.com/forms/sqioezp18k8kla/
Ik heb ze vanmorgen gelijk gemaild.
Err 4 had ik ook al op hun site gevonden.
Ga hem demonteren en nog eens schoon maken.
Bedankt ;)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Behmor mortis!

Berichtdoor bobbee » do 16 okt 2014, 08:11

Succes. Ik ben benieuwd of repareren gaat lukken, ik hoop het echt voor je!

En bij de buren is iemand die een nieuw 220v upgraded control panel te koop aanbiedt! Als je die post daar niet kunt vinden en het blijkt dat je toch een nieuw control panel nodig hebt, pm me maar even. Dan stuur ik zijn profiel link naar je toe.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Behmor mortis!

Berichtdoor turboyeast » do 16 okt 2014, 17:00

We hadden stroomuitval tijdens het branden zodat hij niet heeft kunnen koelen.
Ik heb pas geleden een Behmor 1600 een wedergeboorte gegeven. Had een beanfire gehad en daardoor was de themozekering kapot...
De service van Behmor is goed, maar buiten de VS kunnen ze niet echt iets voor je doen. Als je iemand zoekt die zijn ziel en zaligheid voor Duivelse electrovaardigheden heeft geruild:
http://www.hes-online.nl/

Gewoon geweldig!!
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Behmor mortis!

Berichtdoor bobbee » do 16 okt 2014, 17:40

We hadden stroomuitval tijdens het branden zodat hij niet heeft kunnen koelen.
Ik heb pas geleden een Behmor 1600 een wedergeboorte gegeven. Had een beanfire gehad en daardoor was de themozekering kapot...
De service van Behmor is goed, maar buiten de VS kunnen ze niet echt iets voor je doen. Als je iemand zoekt die zijn ziel en zaligheid voor Duivelse electrovaardigheden heeft geruild:
http://www.hes-online.nl/

Gewoon geweldig!!
Cheers, TY
Heb jij nu een behmor in je bezit of heb je hem voor iemand anders gemaakt?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron