Gene Cafe stuk

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6423
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor cremalover » do 09 apr 2015, 07:30

Ik lees dat iedereen zijn machine stopt als deze op temperatuur is.
Dit heeft mijn Behmor de das omgedaan.
Electronica wordt dan kennelijk erg heet.Vraag me af of dit niet ook bij de Gene slecht is.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6423
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor cremalover » do 09 apr 2015, 07:32

Bij mijn gene zitten twee stukjes rubber in een zakkie.
Iemand een idee wat ik daar mee moet?

Erik82
Berichten: 2893
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Erik82 » do 09 apr 2015, 07:52

Dat rubber gevalletje blijft een ontwerp fout. Het zogenaamde scherpe randje is er niet. Mijn man heeft zelfs met een heel fijn P1200 polijst papiertje de eventuele randjes gepolijst, maar dat was het echt niet.
Blijkbaar zit dat scherpe randje er wel anders gaan je rubbertjes niet kapot. Het is niet te voelen en dat klopt en is algemeen bekend. Ik had ook lopen vijlen en polijsten maar dat hielp niet maar een nieuw tussenschot wel. Iedereen die ik ken die een nieuw tussenschot heeft gehad heeft nergens meer last van. Die rubbertjes horen een 150-250 brandingen mee te gaan.

De oplossing van het veertje vind ik een zeer onverstandige. Als er een stukje afbreekt zal het verwarmingselement van de machine verdwijnen omdat het klein genoeg is om door het roostertje te gaan van de drum. Een stukje rubber in je maler zal hem niet verknallen maar een stukje metaal maakt meteen je hele schijven kapot. Persoonlijk vind ik het een slechte en gevaarlijke oplossing. Dat veertje van een balpen is niet gemaakt voor dit soort temperaturen.

Je kunt blijven ontkennen dat er een probleem is wat wereldwijd bekend is en een slechte oplossing ervoor verzinnen maar dat gaat je uiteindelijk nekken en dan heb je geen garantie. Wees verstandig en zorg dat je een nieuwe divider krijgt zodat het probleem is opgelost. Nu heb je je hele garantie om zeep geholpen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6423
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor cremalover » do 09 apr 2015, 11:51

Wat gaaf dat het werkt ! Ben benieuwd of het goed blijft zitten. In ieder geval is het veertje makkelijker te traceren dan zo'n "siliconen koffieboon". Welk merk balpen was het? Was het veertje niet iets te lang? Ik zag bij mij dat er wat ruimte tussen het deurtje en het glas kwam, en was bang dat daar koffiebonen tussen bleven hangen.

Bert.
De enige veer die past is van een Mont Blanc balpen.
Pen kost 650 euro.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6423
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re:

Berichtdoor cremalover » do 09 apr 2015, 11:52

Allemaal goed, leuk en aardig, dat veertje is natuurlijk niet vervaardigd om in deze hete situatie z'n werk te doen, als er onverhoopt en ongezien een stukje veer zou meeliften met je productie, is het genoeg om je molen buiten gebruik te stellen!

Verhit metaal kan immers makkelijk verkleuren, wat een evetuele herkenning zou kunnen bemoeilijken.
Klepveer gebruiken.Zijn hittebestendig. :mrgreen:

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor @3aan » do 09 apr 2015, 12:01



Iedereen die ik ken die een nieuw tussenschot heeft gehad heeft nergens meer last van.
Joepie, ik ga ook voor een nieuw tussenschot, geen last meer van Migraine, Diabetes, andere hoofd en spierpijnen etc. :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Erik82
Berichten: 2893
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Erik82 » do 09 apr 2015, 15:06

Dus ook geen last meer van domme off-topic antwoorden :mrgreen: .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Alice
Berichten: 40
Lid geworden op: do 08 jan 2015, 17:33

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Alice » do 09 apr 2015, 18:00

Wordt een ander tussenschotje dan opgestuurd (en is dat dan simpel te vervangen)? of moet we de bonenhouder dan weer terug brengen naar de leverancier.?

Alice
Berichten: 40
Lid geworden op: do 08 jan 2015, 17:33

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Alice » do 09 apr 2015, 18:20

Bij mijn gene zitten twee stukjes rubber in een zakkie.
Iemand een idee wat ik daar mee moet?
:D Dat zijn die 2 rubbertjes waar het hier om gaat.

Afbeelding

Die sturen ze al bij aankoop extra mee, kennelijk omdat ze vrij snel stuk gaan.
Misschien dat bij veel andere deurtjes het randje minder scherp is, of dat de constructie net iets beter is? waardoor het rubbertje wat langer mee gaat.
Anders dan een productie denkfout heb ik geen idee waardoor het bij mij na rond de 25 brandingen stuk blijft gaan, en waarom het bij anderen 5 x zo lang mee gaat.
Het openingetje in het valklepje is totaal niet scherp en heeft geen uitstekende randjes of zo.

Erik82
Berichten: 2893
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Erik82 » do 09 apr 2015, 21:04

Wordt een ander tussenschotje dan opgestuurd (en is dat dan simpel te vervangen)? of moet we de bonenhouder dan weer terug brengen naar de leverancier.?
Dat zal van de leverancier afhangen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron