http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... -hand.html
Jip van Neerven's KvdW Speedster versie
1LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
In mijn blog staat het wat uitgebreider beschreven, maar je ziet het goed! een fietspomp, twee druk-compartimenten (een groot, een kleiner) die op 10 Bar worden gebracht, de gecomprimeerde lucht wordt bij het zetwater weggehouden omdat die een slechte smaak zou afgeven als het er wel mee in aanraking komt.turboyeast schreef: Kort door de bocht lijkt het erop dat de rotatiepomp vervangen is door een luchtdruk aangedreven pomp. Of zie ik het niet goed?
Dankje, mooi dat te lezen van iemand die zelf ook weet wat het inhoudt om een grondige restauratie / modificatie te doen!turboyeast schreef: Ik denk dat deze framing meer recht aandoet aan de gepresenteerde modificatie. Die luchtdruk aangedreven pomp is geen mooi ding (ook niet de bedoeling waarschijnlijk), maar wel functioneel. Bovendien is het leuk om te zien dat iemand zich innovatief presenteert (en als bijvangst een paar mooie tampers verkoopt en tegelijkertijd KDVW in de spotlight zet)....
Chapeau!
Cheers, TY
Oh sorry! Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik kreeg elders bv de opmerking dat de bekertjes niet goed waren en dergelijke onzin. Soms worden bij zulke verslagen er opmerkingen geplaatst en discussies gestart die slechts zeer zijdelings met het onderwerp van doen hebben maar waarmee de reageerder dan op z'n eigen stokpaardje een stukje meerijdt op de golf van aandachtBluecold schreef:Ik bedoelde het niet in de trant van afzeiken, maar vroeg me oprecht af of er nog voordelen zijn aan deze opstelling bijv. in termen van flexibiliteit of gelijkmatigheid.
Dus daar kan ik ook weinig van zeggen.fluid o tech TMFR of die MGFR tandwielpomp?