Re: Mazzer LSJ goede prijs?

11
Thnx Frans, goed om te weten!
Bobbee, je bevestigd hiermee ook mijn gevoel over deze maler.
Ik heb op dit forum vaker gelezen dat deze maler gem. tussen de 200-250 zit en dan ca 4jr oud, dan vind ik 325 wel weer aan de prijs.
Als ik zijn andere verkopen zie dan denk ik niet dat dit zijn eigen maler is geweest maar dat hij een handelaar is (blijft een aanname natuurlijk).

Ik ben al enige tijd op zoek naar een maler alvorens een espressomachine te gaan kopen. Wat dat betreft ben ik nog erg groen in deze wereld. Maar lees ik met alle plezier jullie berichten her en der. Zoals ik hier vaker lees kan je (met geduld) een goede 2eH maler kopen, dit scheelt nogal met de nieuwprijzen hiervan.
Ik zal me binnenkort ook eens voorstellen op het forum zoals het hoort.

En ik ga me ook eens verdiepen in de SM's (de malers dan ;))

thnx iedereen voor het meedenken en de feedback.

12
Een vriend hier bij mij om de hoek (Amsterdam) reviseert en verkoopt met enige regelmaat malers. Als je mij een PM met je mailadres stuurt kan ik jullie aan elkaar voorstellen, wie weet levert dat je nog een mogelijkheid op.

Ook @3aan van dit forum heeft weleens e.e.a. staan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

14
Als de Mazzer een jaar oud is is 325 euro geen gekke prijs omdat je ook nog een jaar garantie hebt. Als er geen bon aanwezig is dan is de leeftijd van 1 jaar onzin en een dom verkooppraatje. Na 1 jaar moet je echt nog wel een factuur hebben. Het opvangschaaltje moet er nog wel bij zitten want die zijn inderdaad duur met 50 euro en die raak je echt niet binnen een jaar kwijt.

Een exemplaar van 10 jaar oud betaal je nog 250 euro voor en dan moet je de schijven ook nog vervangen (30-40 euro). Een Super Jolly is een gewilde en erg goede maler, wat mij betreft de beste in de 64mm klasse. De prijzen die door anderen worden gegeven vind ik hier niet vergelijkbaar als de leeftijd echt klopt. Voor 150 euro heb je een ex-horecamaler die veel heeft gedraaid en aan alle kanten beschadigingen heeft en dat is niet vergelijkbaar met een bijna nieuwe Super Jolly (mits deze in uitmuntende staat is).
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer