Koffie in de krant of op het web

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor pichichi » vr 19 aug 2016, 09:00

de "India" (malabar?) die zo fijn veel crema geeft wordt robusta genoemd.
Ja dat zou best kunnen en mooi/lekker kunnen zijn. Een mooie gewassen Parchment AB bijvoorbeeld. Of zoiets als die R-graded crema-bom-bonen die Black Sheep Londen van Sethuraman Estate gebruikt. Of toch een Monsooned Malabar Robusta! 8-)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor fransg » di 23 aug 2016, 21:46

Dubbele uitloop = betere extractie. Hoe dat zit?
Schermafbeelding 2016-08-23 om 21.45.21.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor bobbee » di 23 aug 2016, 22:16

Als je er vanuit gaan dat het filterbakje 1 geheel is met de filterdrager....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor fransg » di 23 aug 2016, 22:19

Straks krijgen we VST uitloopjes voor de beste extractie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor @3aan » di 23 aug 2016, 23:22

Moet bij dat Mokkel niet eens flink op de rem getrapt worden?
Ze maakt de serieuze koffiemakers op alle manieren belachelijk en niet in de laatste plaats zichzelf!

Ze geeft zichzelf een nogal protserige titel "Koffiecriticus" Wineke de Boer
Misschien iets voor: Boer zoekt koffie" maar kan het niet echt herkennen of benoemen . . .


Jammer dat het niet in de Comics sectie geplaatst is, had er vast een Ereplaats gekregen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor fransg » wo 24 aug 2016, 11:12

Moet bij dat Mokkel niet eens flink op de rem getrapt worden?
Dat klinkt wel erg ruig. Het beste kun je in zo'n geval even wachten met haar te contacteren omdat je dan al snel de poppen aan het dansen hebt, waarbij de vlam in de pan slaat terwijl het hek van de dam is. En dan is het kwaad kersen eten terwijl de poep die de ventilator raakt niet zo heet gegeten hoeft te worden als hij wordt opgediend.

Ik denk dat ze erg haar best doet en ik weet bijna zeker dat de redactie, als je hen heel precies zou uitleggen wat er mis is aan de recensies, de conclusie zal trekken "oh het is dus wel goed en slechts een enkeling heeft er iets over te zeggen wat niemand iets interesseert."

Of de kritiek wordt aan de auteur doorgestuurd en die legt ons in een vriendelijke reactie uit dat we het helemaal bij het verkeerde eind hebben, dat er weliswaar een hele kleine kring van fijnproevers en scherpslijpers bestaat waar het beste nog niet goed genoeg voor is, maar dat de krant daar niet voor is bedoeld.

Zo zal de secretaresse van Rutte ook weleens hoofdschuddend lezen wat de journalisten denken te kunnen melden over de politiek omdat het er in wezen heel anders aan toe is gegaan, maar ja, niemand hoeft dat te weten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Espresso
Berichten: 71
Lid geworden op: do 02 apr 2009, 09:14

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor Espresso » vr 26 aug 2016, 10:33

Elke keer als ik weer wat van haar lees krijg ik het klok en klepel gevoel. Maar ja ze bedoelt het vast goed. En wat betreft de smaak van de koffie zit ze meestal wel goed (qua lekker of niet lekker dan)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor fransg » vr 26 aug 2016, 11:39

Ze schrijft vlot en goed, dat is ook wat waard. Ik denk dat het niet heel veel oplevert. Als dat zo is, wat ik niet zeker weet natuurlijk, moet ze in dat geval de trips efficiënt voorbereiden, op een dag meerdere steden langsrijden en de volgende dag meerdere recensies schrijven en inleveren om van die ene opdracht enig rendement te hebben.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor fransg » vr 02 sep 2016, 16:03

De PUQpress in het zonnetje en weer iets om over te zuchten: espresso zou na een minuut al niet meer lekker zijn. Ach ach. Wat moet je daar nu mee.
rotterdam.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant

Berichtdoor fransg » vr 09 sep 2016, 08:10

EsproPress? http://espro.ca/espro-press/
koffie-arnhem.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron