Ik ben dus naar alle waarschijnlijkheid met teveel water begonnen, zal de verhoudingen in de war hebben gegooid, al met al niet verkeerd?cremalover schreef:Wat een gedoe.@3aan schreef:Alleen Desem! Maar bijeen gevoegd volgens de link die jij eerder gaf van het meiske!bobbee schreef:En dat is brood met alleen desem? Zonder ondersteuning van een beetje gist?
Dus eerst 100 gram starter en daarbij 100 gram tarwevolkorenmeel en 100 gram roggemeel, door de starter vermengd en toen 600 gram lauw water en 30 gram suikerbietenstroop, alles helemaal losgeklopt en geroerd, uurtje laten staan en toen in 3 etappes 750 gram tarwebloem toegevoegd, weggezet om te rijzen in een kom en toen ik het wilde doorslaan behoorlijk nat nog, weer 150 gram bloem er doorheen gewerkt, weer weggezet en na een uur doorgeslagen, de rijs was zeker drievoudig en nog te nat, weer 100 gram en toen de koelkast in kerntemperatuur was vanmorgen 10 graden en een volle bak, toen 12 gram zout door 100 gram meel gemengd en wedetom toegevoegd, inmiddels waren de rijsmanden binnengekomen uitgebrand en gebruikt, de foto's laten het zien, toch maar een blik van 30 cm gepakt erin gefrommeld en in de voorverwarmde oven 270 graden, geplaatst en temp naar 220 en 18 minuten op 50 gezet, dan kan die op de timer doorlopen, totaaltijd 42 minuten.
Bij mij moet het met zo min mogelijk werk.
Re: RE: Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.
481Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.