Quick Mill 0820 lekt soms bij het thermoblock

1
Goedemiddag allemaal!

Mijn naam is Nick, altijd een groot koffie liefhebber geweest, maar sinds kort geinteresseerd in half espresso automaten. Nu heb ik een quick mill op de kop weten te tikken voor een zacht prijsje.. dit omdat hij niet goed warm werd (was het verhaal van de verkoper). Ik heb eerst de broeikop helemaal schoongemaakt en ontkalkt.... prima temperatuur naar mijn idee! Had geen last van lauw water.... maar, toen ik het deksel van het apparaat af haalde merkte ik dat alles wit zag van de kalkaanslag... niet alleen de bodem, maar ook op een hoogte waarbij ik een beetje een 'oh oh...' momentje kreeg (zie foto's).

Na het ontkalken heb ik de machine even goed laten doorspoelen, en kwam ik erachter dat er onder het thermo block een klein straaltje water in de rvs bak liep... er loopt daar een uitsparing in het block, waarin een transparante leiding ligt die, volgens mij, naar de broeigroep loopt... het was een moment opname... daarna heb ik er geen last meer vqn gehad maar gezien de kalk overal.... kan iemand mij een hint geven wat het zou kunnen zijn? Alle tips zijn welkom!

Grtz Nick

Re: Quick Mill 0820 lekt soms bij het thermoblock

3
HanR schreef:De teflon leiding zit met een klem en twee o-ringen in de groep geklemd.
Het makkelijkste is om eerst het thermoblock van de groep te schroeven (4 standaard inbusbouten) .
Vervolgens de groep uit de machine halen.
Goed schoonmaken en spoelen.
Nieuwe o-ringetjes. Opnieuw de klem er over en klaar is Kees.
Desnoods een nieuw teflon slangetje.
Hi Han! Dank voor je snelle reactie... is dit ook voor een leek te doen? :) het word mn eerste project dus vind het best spannend om er mee aan de slag te gaan. Ik ga opzoek naar O-Ringetjes. Bedankt tot zover!

Groet Nick