Re: Het grote broodbaktopic

1071
bobbee schreef:Ja knap gedaan Adriaan! Wat is dat voor bak oorspronkelijk?
om eideren uit te broeien als ik het goed begreep.

PS
Inmiddels zie ik dat @3aan het hierboven ook reeds uit de doeken heeft gedaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1073
@3aan schreef:
bobbee schreef:Ja knap gedaan Adriaan! Wat is dat voor bak oorspronkelijk?
Zo m'n rijskast/box is eindelijk een feit, ik had een gebruikte incubator (broedmachine) gekregen en was al enige tijd wachtende op een aantal temp. regelaars uit China, daar is er nu 1 in de box gemonteerd met een drietal 25 watt lampjes en dat gaat uitstekend,

🙃
Okay...
Ik heb niet goed gelezen. Excuus. Was tegelijk met mijn zoontje een appeltaart aan het maken...
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1075
Hier ook een nieuw speeltje, vandaag voor het eerst uitgeprobeerd. Desembrood van type 1050. Gisteravond met 15 gram roggedesem een levain gemaakt en in de loop van de ochtend met de hand het deeg gekneed. Daarna 3 keer stretch en fold om het uur. Bol gevormd en laten rijsen. Zojuist uit de oven gehaald. Morgen eten bij het zondags ontbijt! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1078
Het is een ideaal ding voor ons. Dat je hem kunt inklappen en op kunt bergen was wat mij over de streep trok maar je hoeft de mandjes met deeg ook niet meer af te dekken omdat het bakje met water vocht creëert in de rijskast, je krijgt niet zo'n uitgedroogd korstje!

En als extra mogelijkheid kun je er ook yoghurt in maken en dat schijnt heerlijk te zijn...eerdaags ook maar eens proberen.

1080
Ik kon hem nergens vinden, was al blij dat het Amerikaanse ding in Nederland te krijgen is bij bol.com zonder hem te hoeven bestellen vanuit het buitenland.

Afbeelding

(ik krijg die foto niet recht...)