Ongebrand is bekend door zijn grote webshop, zegt niet veel over de kwaliteit...
Daarop kwam eigenlijk nauwelijks inhoudelijk antwoord, slechts:Vanaf jullie website heb ik de manual van de Toper TOR gedownload om me in te lezen maar een aantal gedeelten zijn in het zo te zien slecht vertaalde Engels niet te volgen. Een raadselachtig fragment heb ik bijgevoegd. Kunnen jullie daar wijs uit? Geen enkele zin lijkt te kloppen...
Hebben jullie zelf ervaring in het gebruik van deze brander? Is de luchtsnelheid / airflow van de blazer regelbaar?
Ik denk dat ik binnenkort langs wil komen om 'm eens van dichtbij te zien. Is het handig als ik tevoren een afspraak maak daarvoor?
Ik kreeg daardoor de indruk dat ze er zelf ook geen idee van hebben en Pti's uitleg van 'de natte vinger' als methode illustreert dat wel.De TOR is een professionele hete lucht brander. Grote snelle luchtstroom, niet regelbaar. Temperatuur is in te stellen, tijd en andere parameters zijn via de Siemens controler in the stellen.
Op zich nog wel een interessant gegeven!fransg schreef:Ik
De Toper Optical Roaster
(bleek later een goedkope ripoff van de Roastilino te zijn)
fransg schreef:De fout aan het einde, waarin werd gezegd dat je veilig 2,5 duizend kopjes koffie per dag kunt drinken is in de online versie hersteld
Wat betreft die laatste zin: ik zou de onderzoekers in dit soort gevallen juist NIET 30 keer laten checken, want ze verwarren dat getal soms met 0,3....Proefpersonen krijgen per ongeluk overdosis cafeïne
Wat een verkeerde berekening al niet teweeg kan brengen. Tijdens een experiment op de Northumbria University (Verenigd Koninkrijk) kregen twee proefpersonen, de studenten Alex Rossetta en Luke Parkin, geen 0,3 gram cafeïnepoeder toegediend, maar 30 gram. En dat had ze fataal kunnen worden.
De studie moest de vraag beantwoorden wat het effect van cafeïne op lichaamsbeweging is. Maar al snel werd duidelijk dat Alex en Luke een te grote hoeveelheid cafeïne voorgeschoteld hadden gekregen. Het zicht van de sportstudenten viel weg, ze begonnen te trillen en hun hartslag verhoogde fors. Ze kwamen even later op de intensive care terecht.
Het gaat nu goed met de twee heren, al heeft een van de studenten nog altijd last van geheugenverlies. Maar het had een stuk slechter met ze af kunnen lopen. 10 gram cafeïne zou volgens sommige onderzoekers al genoeg zijn om iemand het loodje te laten leggen.
De Northumbria University is voor de rechter gesleept en moet, gezien de ernst van de zaak, 400.000 pond (omgerekend bijna 470.000 euro) schadevergoeding betalen. De onderzoekers op deze universiteit zullen hun berekeningen nu wel 30 keer checken voor ze een goedje toedienen aan proefpersonen.
Terug naar “Leuk en interessant”