Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

kloosje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 07 apr 2010, 11:45

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor kloosje » vr 01 dec 2017, 17:24

Dat vind ik leuk om te horen.
Ik ben nog steeds aan het experimenteren met de technivorm. Maalsel laten wellen of juist niet. Af en toe roeren of niet. En dat heeft dan ook weer weerslag op de maalgraad.

Waar ik nu vooral achter kom is dat als ik niks doe, niet wellen en niet roeren, de koffie eigenlijk het best smaakt.
En dat staat haaks tegenover alles wat ik lees en hoor.

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor OnnoRistretto » vr 15 dec 2017, 16:35

Mag ik vragen waar je de Technivorm hebt gezien voor die prijs van 143 euro?
De DE technivorm is nu bij een lokale shop in de aanbieding voor 143 euro. Op het forum is volgens mij iedereen er wel lyrisch over. Is deze
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

lekkerbakkiekoffie
Berichten: 93
Lid geworden op: do 24 nov 2011, 09:38

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor lekkerbakkiekoffie » vr 15 dec 2017, 16:36

Blokker, denk een opruimingsmodel of misschien dat de winkel weg gaat..

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor bobbee » vr 15 dec 2017, 16:45

Dat vind ik leuk om te horen.
Ik ben nog steeds aan het experimenteren met de technivorm. Maalsel laten wellen of juist niet. Af en toe roeren of niet. En dat heeft dan ook weer weerslag op de maalgraad.

Waar ik nu vooral achter kom is dat als ik niks doe, niet wellen en niet roeren, de koffie eigenlijk het best smaakt.
En dat staat haaks tegenover alles wat ik lees en hoor.
Welke filters gebruik je in de technivorm. De Melitta of iets als filtropa?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

kloosje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 07 apr 2010, 11:45

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor kloosje » vr 15 dec 2017, 17:24

Over het algemeen filtropa. Soms uit nood melitta. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat mijn voorkeur voor filtropa ook tussen mijn oren zit.
Verschil in smaak is er denk ik nauwelijks of niet.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor bobbee » vr 15 dec 2017, 17:46

Ok, ik heb de technivorm cup one maar met de Melitta filters proef ik papier. Nog verder testen. Misschien wilt de technivorm wat donkerder gebrande bonen. Denk dat de lichtere brandingen beter uitkomen in een V60 of aeropress.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

kloosje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 07 apr 2010, 11:45

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor kloosje » vr 15 dec 2017, 18:09

Weet ik niet, ik heb geen aeropress.
V60 kan ik ook moeilijk over oordelen. Heb die wel gebruikt, maar was niet mijn ding.
Ik spoel wel atijd mijn filter voor gebruik, maar ik ga er van uit dat jij dat ook doet. Papiersmaak proef ik niet, of herken ik in elk geval niet .

Ik begrijp wel wat je zegt over lichtere brandingen. Over het algemeen haal ik daar minder resultaat mee, en moet ik heel fijn malen om plezierige koffiesmaak uit de boon te halen. Maar dat staat los van papiersmaak.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor cremalover » wo 17 jan 2018, 00:04

Over het algemeen filtropa. Soms uit nood melitta. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat mijn voorkeur voor filtropa ook tussen mijn oren zit.
Verschil in smaak is er denk ik nauwelijks of niet.
Er zit veel tussen de oren. :mrgreen: Zo proef ik geen enkel verschil tussen een Technivorm van 180e en een Braun van 45.


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron