Lever ervaringen en voorkeuren

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » zo 18 feb 2018, 12:15

Een 1-groepsmachine is wat dat betreft sowieso nooit een horecamachine.
De L1 die ik ook heb staan is een horecamachine. De Speedster van KvdW is dat ook en zo kun je nog even doorgaan met eengroepers voor de horeca.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » zo 18 feb 2018, 12:19

Heb daar eens mee gebeld.Waanzinnige prijzen.
Geen idee wat 'waanzinnige prijs' hier betekent -- doel je soms op je vraagprijs voor je eigen grote machine ;-)

Ik vind die perfect gerestaureerde vintage machines goedkoop in vergelijking met veel van de moderne machines. Je moet ze natuurlijk niet vergelijken met de voordelige instappers voor thuisbarista's.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » zo 18 feb 2018, 12:22

Een 1-groepsmachine is wat dat betreft sowieso nooit een horecamachine.
De L1 die ik ook heb staan is een horecamachine. De Speedster van KvdW is dat ook en zo kun je nog even doorgaan met eengroepers voor de horeca.
Een Speedster of L1 in de horeca? :|
Maar war een L1 kan kan een Strega aan vast water natuurlijk ook.
Laatst gewijzigd door cremalover op zo 18 feb 2018, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » zo 18 feb 2018, 12:37

Een Speedster of L1 in de horeca? :|
Ja, het kan best goed zijn af en toe de wereld in te trekken en je licht op te steken!

Screaming Beans bijvoorbeeld heeft een Speedster naast hun grotere machine en ze hadden er ook een in hun restaurant.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Marcje » zo 18 feb 2018, 13:05

Wat doet een vintage machine ongeveer...? Zit ik dan in de prijsklasse Londinium of Strega?

Ik moet zeggen dat initieel ik wat kleine slordigheden/probleempje met de Mitica had (kleine lekkages en een los contact), maar dat kon ik zelf vrij makkelijk verhelpen. Afgezien daarvan ben ik toch wel erg tevreden over het afwerkingsniveau van de Bezzera.

En nou ben ik wel vatbaar voor de marketing van Londinium, maar plm 1000eur meer is toch wel een hoop geld. Mss eerst maar eens 'beginnen' met een Strega.
dus...

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » zo 18 feb 2018, 14:01

Een Speedster of L1 in de horeca? :|
Ja, het kan best goed zijn af en toe de wereld in te trekken en je licht op te steken!

Screaming Beans bijvoorbeeld heeft een Speedster naast hun grotere machine en ze hadden er ook een in hun restaurant.
Ik kom mijn tuin niet uit. :?
Maar gaat om het feit dat een Speedster maar een enkele groep heeft.Beetje moeilijk als een groep van 6 of meer binnenkomen en iedereen koffie wil.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » zo 18 feb 2018, 14:02

Wat doet een vintage machine ongeveer...? Zit ik dan in de prijsklasse Londinium of Strega?

Ik moet zeggen dat initieel ik wat kleine slordigheden/probleempje met de Mitica had (kleine lekkages en een los contact), maar dat kon ik zelf vrij makkelijk verhelpen. Afgezien daarvan ben ik toch wel erg tevreden over het afwerkingsniveau van de Bezzera.

En nou ben ik wel vatbaar voor de marketing van Londinium, maar plm 1000eur meer is toch wel een hoop geld. Mss eerst maar eens 'beginnen' met een Strega.
Een gerestaureerde President doet iets van 4.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Marcje » zo 18 feb 2018, 16:25

Da's ruim boven budget...
dus...

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » zo 18 feb 2018, 17:48

Da's ruim boven budget...
http://www.vintage-espresso-machines.nl
Kunt ook een opknapper zoeken als je het mooi vindt en het zelf doen.
Zal minder complex zijn dan een shovel op de weg houden. ;)

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Pti » zo 18 feb 2018, 17:59

De techniek van een vintage lever is inderdaad simpel en degelijk. Daarom gaan ze ook probleemloos 60jaar mee.

Maar als je op een budget zit wordt het allemaal lastig inderdaad.
Een Lambro zit een beetje in de prijsklasse van de hoog segment pro-sumer levers. Tevens mooi maatje voor thuis, maar vast water en afvoer komen dan wel om de hoek kijken.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron