One man two cups...

Alles over melk, melksoorten en melktechnieken.
Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: One man two cups...

Berichtdoor turboyeast » do 15 mar 2018, 16:28

LS,
Bedankt voor jullie reacties en tips.
Ik heb al eens zitten kijken naar de workflow van die Dritan Alsela, maar ik zal eens doorzoeken (goede tip).
Het valt me trouwens wel op dat alleen de "usual suspects" reageren...inbreng van andere forumleden wordt ook zeer gewaardeerd.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: One man two cups...

Berichtdoor turboyeast » do 15 mar 2018, 20:37

Worden we ergens van Verdacht? As usual? Afbeelding
Neu, maak je geen zorgen... ;)

Wat filmpjes van die Dritan zitten kijken. Erg leuk en mooi om te zien. Brengt me op dezelfde manier tot rust als naar een knapperend houtvuurtje kijken....of een aquarium met vissen. Wat is dat toch?

Frans, zie je de aandacht die Dritan de pre-infusie geeft :)
Erik, zijn dit 0.5 of 0.75 L kannetjes?
Cheers, TY

Laatst gewijzigd door turboyeast op do 15 mar 2018, 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: One man two cups...

Berichtdoor fransg » do 15 mar 2018, 21:18

Frans, zie je de aandacht die Dritan de pre-infusie geeft :)
De machine die hij gebruikt heeft zo te zien een willekeurige opwarm-flush nodig. Hij gebruikt waarschijnlijk ook alledaagse Italiaanse donker gebrande bonen die het beste werken als je de koffie er vlotjes doorheen laat fluiten. Niet mijn type machine / bonen / manier.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: One man two cups...

Berichtdoor Erik82 » vr 16 mar 2018, 08:06

Erik, zijn dit 0.5 of 0.75 L kannetjes?
Cheers, TY
Ik heb geen idee. Enige wat ik weet is dat in een 0.35L maar net genoeg voor 2 past dus een 0.5L zal zeker niet genoeg zijn voor 4. Dan moet je echt een 0.75L hebben. Dat is mijn logica zonder er verder ervaring mee te hebben.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: One man two cups...

Berichtdoor Marcje » vr 16 mar 2018, 12:40

Mijn bijdrage ook maar even dan
Ik heb Motta kannetjes van resp 0.5, 0.35 en 0.25l. Niet heel groot dus. Als ik er een stuk of 6 moet zetten dan gebruikt ik de grootste om uit te schenken, en die van 0.35 om steeds nieuwe melk op te schuimen, welke ik dan steeds in de grooste bijgiet. Idd nooit de eerder geschuimde melk opnieuw opschuimen, dat werkt niet, maar je kunt 1 kannetje prima blijven bijvullen.

Bij ons op het werk hebben we een koffiebar (met een KvdW 2 groeps Mirage, een MK K30 en een Mazzer Robur) en daar laten ze de overgebleven melk ook in de kannetjes staan. Als het rustig is staan die kannetjes (met opgeschuimde melk) in een laagje ijswater en worden bij een volgende serie weer met vers gestoomde melk bijgevuld. Dat lijkt me wat overdreven voor thuis, en weet ook niet of het veel nut heeft, maar het smaakt iig prima.
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: One man two cups...

Berichtdoor fransg » vr 16 mar 2018, 15:16

Als het rustig is staan die kannetjes (met opgeschuimde melk) in een laagje ijswater en worden bij een volgende serie weer met vers gestoomde melk bijgevuld. Dat lijkt me wat overdreven voor thuis, en weet ook niet of het veel nut heeft, maar het smaakt iig prima.
Bij de Koffie Salon zag ik een poos terug dat ze een gekoelde lade hebben waarin de kan met reeds gestoomde maar even niet gebruikte melk in zetten, die kan dan later als de melk en (vooral ook de kan!) weer goed is afgekoeld, gewoon weer worden gebruikt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: One man two cups...

Berichtdoor cremalover » zo 23 dec 2018, 12:32

Frans, zie je de aandacht die Dritan de pre-infusie geeft :)
De machine die hij gebruikt heeft zo te zien een willekeurige opwarm-flush nodig. Hij gebruikt waarschijnlijk ook alledaagse Italiaanse donker gebrande bonen die het beste werken als je de koffie er vlotjes doorheen laat fluiten. Niet mijn type machine / bonen / manier.

4 groeps VBM.


Terug naar “Melk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron