Lelit Bianca

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Lelit Bianca

Berichtdoor Pti » di 17 jul 2018, 07:48

Hij werd al kort besproken in het WOC topic, maar ik ben heel benieuwd wat jullie van de machine vinden.

Lang heb ik van het merk Lelit weggekeken als een soort veredelde Solis. Simpele, saaie thuismachientjes gebouwd voor hem & haar die ambieert thuis als een echte Barista koffie te zetten, zonder daar al te veel geld aan uit te geven.

Echter doet dat het trotse Italiaanse familie bedrijf niet de eer dat ze verdient.

Op World of Coffee 2018 in de RAI en ook al enige tijd daarvoor trok de nieuwe Lelit Bianca behoorlijk wat aandacht naar zich toe. De dualboiler e61 machine bewees met zijn slimme besturing en revolutionaire "flipper" dat de oeroude e61 zetgroep nog steeds niet is afgeschreven.

De flipper geeft je volledig vrijheid in het direct manipuleren van de extractiedruk via de flow van de espresso. Gooi daarbij programmeerbare preinfusie in de mix en PID geregelde RVS dualboiler techniek en je hebt opties die je normaal alleen terugvind op espressomachines die beginnen bij €4000,- het dubbele van Bianca.

Hoe is dit mogelijk? Slim gebruik van veel gebruikte catalogus onderdelen is een belangrijke factor. En ja, natuurlijk is er iets bespaard op (hoofdzakelijk cosmetische) materialen, want als het niet uit de lengte komt dan komt het uit de breedte.

Lelit is er van overtuigd dat Bianca met zijn game-changer eigenschappen en scherpe prijs voor flinke verkoop aantallen gaat zorgen.
En dat bleek juist, Lelit verkocht de eerste productie run, kort na de introductie helemaal uit. Door kleine wijzigingen op basis van rondgestuurde prototypen liep deze productie ook nog eens vertraging op.

Ik zag de Lelit voor het eerst toen de Amerikaanse verkoper 1st line een introductie plaatste op Homebarista. Maar toen ik Bianca op WOC voor het eerst in het echt zag en proefde wist ik het zeker. Ik wil deze machine hebben!!
Screenshot_20180717-064053~2.png
Omdat er geen officieel verkooppunt / aanbieder is in Nederland heb ik toenadering gezocht bij de fabriek. Er was nog geen wederverkoper voor de ProLine waaronder de Lelit PL162T "Bianca" valt.
Zodoende heb ik ons aangemeld als verkoper en
we verwachten de Lelit Bianca medio oktober uit voorraad te kunnen leveren
meer info daarover op onze website

Vanmorgen kreeg ik plotseling een email vanuit Italië. Een klant met een order voor 11 stuks heeft deze gewijzigd naar 10 stuks.

En dat betekend dat er begin juli een Lelit Bianca deze kant op komt!! Ik heb echt zin om er lekker mee te experimenteren en ben heel benieuwd hoe het flippertje er van binnen uit ziet.

Meer foto's en bevindingen volgen.

Iedereen die de Lelit Bianca van dichterbij wil komen bekijken is natuurlijk van harte welkom!
Laatst gewijzigd door Pti op za 15 sep 2018, 11:22, 4 keer totaal gewijzigd.

Victorrrr
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15 jun 2018, 10:29

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Victorrrr » di 17 jul 2018, 08:22

.
Laatst gewijzigd door Victorrrr op vr 03 nov 2023, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor GuidovW » di 17 jul 2018, 08:31

Gefeliciteerd, ziet er erg mooi uit :!:
Hopelijk komt'ie snel.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Erik82 » di 17 jul 2018, 09:22

Het lijkt inderdaad een hele mooie machine te zijn. Net als dat de Expobar Brewtus veel bied voor aanzienlijk minder is dat hier ook het geval. De prijs van bijvoorbeeld een Versuvius of Rocket R60 is veel hoger. Dat deze iets minder mooi in elkaar is gezet zou mij niks uitmaken als er maar geweldige espresso mee te maken is. Wat mij betreft één van de meest bijzondere machines van de laatste tijd (samen met de Decent Espresso DE1+ maar die is in Europa veel duurder).

Ook ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor fransg » di 17 jul 2018, 11:55

Gaaf!

Goede kans voor Lelit, voor jou en de Nederlandse klanten.

Prima service gegarandeerd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » di 17 jul 2018, 12:14

Jaaa! Zoals jij het omschrijft, de ontdekking van die machine ging het ook bij mij. Op WOC ook flink met de machine mogen spelen.
Alleen dat laatste, er 1 kopen niet.
Nog een mooie rede om een keer bij je langs te komen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Pti » di 17 jul 2018, 13:36

We zijn (nog) niet van plan om ze uit voorraad te verkopen maar kunnen ze altijd bestellen. Als ze de producties straks op orde hebben zal dat allemaal soepel moeten verlopen. Advies verkoop is €1999,-

Eerst maar eens even stevig aan de tand voelen of dit de machine is die wij willen verkopen. Alle voorlopige reviews zijn hoofdzakelijk positief en de specs liegen er niet om, maar ik wil eerst zelf onder het jasje kijken en in die groep natuurlijk!!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » di 17 jul 2018, 18:19

Wat trouwens ook een hele leuke is van de lelit, is de hoogte van de E61 groep! Er zit een rekje bij om je kopje op te zetten maar, je kunt de acaia pearl ook eronder kwijt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor namor » wo 18 jul 2018, 07:13

Grappig... ik was heel kort op WOC, 2 uurtjes maar, en om speciaal naar roasters te kijken .... en vooral naar een.
Die merk kende ik niet maar op eoa manier was ik bij hun stand gestopt en die machine bekeken.... enige machine die ik van de hele WOC gezien hebt .
Heel mooi ding!
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor kilo » do 19 jul 2018, 11:53

Review van de Bianca:
https://wp.me/p7LpqI-4R
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

cron