Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor GuidovW » wo 18 jul 2018, 10:55

Onderstaande.
Samen met nog een zakje lekkere boontjes gekregen van ArjanV in ruil voor een heel erg lelijke Macap MXA.
Heerlijk zoet!Afbeelding

:lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor @3aan » ma 23 jul 2018, 01:38

Ik had een hele andere betekenis voor ogen van LGB, ten eerste m'n favourite treinenmerk, maar zeker ook Low Grade Beans.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » do 09 aug 2018, 19:52

Verse voorraad filterkoffie!

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor namor » zo 12 aug 2018, 15:01

Ik ben momenteel in Japan en probeer vaak en overal koffie hier te proeven. Ze drinken meestal filter die uit heel ingewikkelde apparaten uitkomt.
Er wordt, denk ik, vaker cold koffie gedronken dan hot (filter).
Ook wat interessant is dat kwaliteit van molens best hoog is, ik heb niet echt veel verstand van, maar ik zie heel vaak Mahlkoenig VTA 6 en EK 43 staan.
In tenten vanaf 'gemiddelde' en 'gemiddelde plus' niveau kwaliteit van filter koffie is heel goed, bontjes zijn ligt gebrand. Espresso machines staan niet overal (of eigenlijk weinig); espresso en cappo vind ik veel minder lekker hier dan in NL. Prijs is vergelijkbaar met NL of iets hoger. Je betaalt voor een kop koffie tussen 3 en 4.5 euro afhankelijk van instelling niveau.
Heel vaak bij de bars verkopen ze ook filter spullen. Je kan bijvoorbeeld een kleine Kalita dripper (ceramiek) al voor 4-5 euro kopen, in NL betaal je wat meer.
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » zo 12 aug 2018, 17:11

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » zo 12 aug 2018, 17:15

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor namor » ma 13 aug 2018, 04:37

Mooi hee,
Ik ben daar niet geweest... voor goede orde 790 yen is 6 euro bakje .... Ginza is het meest dure buurt van Tokyo. ... Gucci en Louis Vuitton straat. Kwaliteit van het eten en drinken best goed maar niet briljant.... mensen komen daar vooral om geld uitgeven dus als je vraagt 200usd voor 125 gr vlees wordt het van zelf heeeeel lekker.
Ik heb daar wel goed koffie gedronken, kennia.... was lekker maar zeker geen Gucci ... 5.5euri....
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /

Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /

Om te branden: Besca BSC 2kg /

Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor namor » za 18 aug 2018, 10:58

Ik reis steeds door Japan heen en probeer overal koffie, made in Japan

Volgens mij alles wat espresso gerelateerd is veel minder dan in NL. Maar filter is .... enorm goed. In echte koffe tenten is buitengewoon good, in iig hoe ik het ervaar, in gewone bars is heel goed.
Prijzen van bonnen zijn ook veel duurder. Prijzen per kopje 4.5-6$
Uitleg die ze geven - 'we dont have self direct trading from africa or america... sory sory sory' Afbeelding
Andere interesante ding.... bij gemmidelde+ koffiebar hebben ze 4-6 verschillende bonnen en 3 brandingen van licht, medium en donker, licht is echt licht.

Vandaag heb ik de beste filter van leven geproefd, Geisha. Nog een keer: ik ben geen echte doorontwikkelde koffie kenner maar het was echt een smaaksensatie.
Alles klopte gewoon. Onderaan heb ik een aantal fotos van bonnen pallet, oa van Geisha.
In een andere tent staat 7kg roaster. Ze branden zelf bonnen (als bar dicht is), ze verkopen ook naast koffie zelfgemaakte chocolade en espresso ijs. Kwaliteit en smaak.... niet te beschrijven..... ik heb mijn vrouw met heel veel moeite daarvandaan gehaald.

PS Moderators, wellicht speciale topic openen 'Koffie in het buiterland'... met adressen pet continent of iets dergelijks?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door namor op za 18 aug 2018, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /

Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /

Om te branden: Besca BSC 2kg /

Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » za 18 aug 2018, 18:22

Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar Japan en je kan idd goede koffie drinken, ook espressos. Ik ben in Tokyo geweest en straks naar Kyoto. Waar ben jij geweest?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » za 18 aug 2018, 21:51

Lekker hoor! Geniet ervan en dank voor het delen van de foto's!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron